از خودی خوردیم!

تعلیق فدراسیون جودو در فاصله كمتر از یك سال مانده به المپیك؛ پشت پرده این ماجرا چیست؟

از خودی خوردیم!

 خبری تلخ كه البته می‌شد آن را پیش‌بینی كرد. همان روزی كه سعید ملایی كمر همت بست و خام توطئه صهیونیست‌ها شد. پس از آن مصاحبه‌های تحریك‌كننده و پس از همه بی‌توجهی‌هایی كه به هشدارهای مقام‌های ایرانی از داخل كرد. حالا چه ماند؟ فقط تعلیق فدراسیون جودوی ایران و سعید. سعید ملایی كه دیگر به ایران برنمی گردد، هر چند آغوش ایران و ایرانی برایش باز است، اما او راه خودش را انتخاب كرده است و قرار نیست دیگر زیر پرچم ایران روی تاتامی برود.
 فرصتی كه صهیونیست‌ها
 روی هوا زدند

از همان زمان كه سعید ملایی اظهارات خودش را به مسؤولان فدراسیون جهانی زد، ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو كه كار خودش را خوب بلد است، دست به كار شد. او ابتدا اجازه ارتباط سعید با مسؤولان ایرانی را نداد و سپس پله پله برنامه از پیش تعیین شده‌اش را پیش برد،یعنی تعلیق فدراسیون ایران. اتفاقی كه سرانجام روز گذشته افتاد و اصل خبرش این بود: بنا بر اعلام رسمی سایت فدراسیون جهانی جودو، فدراسیون جودوی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ كه در ماه آگوست برگزار شد، به دلیل نقض قوانین بند 2ـ2ـ1 (احترام به تمام كشورهای عضو فدراسیون جهانی) 4ـ2ـ1 (سرباز زدن از رقابت با رقیب به دلایل سیاسی، مذهبی، رنگی، زبانی و جنسیتی) در مورد خاص سعید ملایی، از همه مسابقات و همچنین فعالیت‌های اداری و اجتماعی كه زیر نظر این ارگان جهانی یا اتحادیه‌ها و انجمن‌های وابسته به آن برگزار می‌شود محروم است.
 فرصت 21 روزه ایران برای اعتراض
به‌دنبال تعلیق جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی در پی اتفاقات رقابت‌های جهانی توكیو و مبارزه‌های سعید ملایی، ایران ۲۱ روز فرصت دارد تا به دادگاه حكمیت ورزش اعتراض كند. فدراسیون جهانی جودو پس از تهدیداتی كه طی روزهای گذشته علیه جودوی ایران داشت، در نهایت دیروز چهارشنبه در بیانیه‌ای رسمی جودوی ایران را از حضور در كلیه رویدادها و فعالیت‌های بین‌المللی تعلیق كرد. هر چند براساس اعلام فدراسیون جهانی، جودوی ایران از دیروز تعلیق شده و این موضوع قابلیت اجرا پیدا كرده است، اما این حكم هنوز به تایید نهایی نرسیده و كمیته انضباطی فدراسیون جهانی در این‌باره و مدت زمان محرومیت، تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد كرد. براساس اعلام فدراسیون جهانی جودو، ایران ۲۱ روز فرصت دارد نسبت به تعلیق خود به دادگاه حكمیت ورزش(CAS) اعتراض كند.
 حالا خیال سعید راحت است؟
همه اینها را بگذاریم كنار، فقط دوست داریم یك سوال را از ملایی بپرسیم، الان حالت چطور است آقا سعید؟ خیالت از تعلیق فدراسیون ایران راحت شد؟به رفقایت فكر كرده ای؟ همان‌هایی كه مثل خودت شب و روز در اردو بوده‌اند، شب و روز عرق ریخته‌‌اند و حالا در حالی كه یك سال مانده به المپیك باید با یك ورود ممنوع بزرگ روبه‌رو شوند. جوابی برای آنها داری؟ به قول خودت رسیدن به مدال المپیك از خیلی چیزها واجب‌تر است، اما به آنها كه می‌خواهند زیر پرچم كشور خودشان مبارزه كنند چه جوابی داری بدهی؟ آنهایی كه رویای خودشان را با گرفتن مدال در المپیك دنبال می‌كنند و تنها آرزویشان این است كه سال آینده و زیر پرچم ایران مدال بگیرند.