تنها یك بار اتفاق می‌افتد

تنها یك بار اتفاق می‌افتد


ویسواوا شیمبورسكا، شاعر لهستانی را می‌شناسید؟ خیلی‌ها او را در جهان می‌شناسند. او كتابی دارد با نام هیچ چیز دو بار اتفاق نمی‌افتد. او در شعری مدام تاكید می‌كند كه همه چیز تنها یك بار اتفاق می‌افتد. خواستیم به خودمان و شما بگوییم این آخرین آخر هفته شهریور است كه ما می‌نویسیم و شما می‌خوانید. رفت تا سال دیگر... یعنی یك سال خبری از پایان تابستان و نزدیكی پاییز نخواهد بود. آخرین آخر هفته تابستانی‌تان در سال 1398 پر از اتفاقات خوب.
خب برویم سراغ صفحات امروز. محمد‌صادق علیزاده با هیات عراقی كه به دیدار رهبری رفته‌اند همراه شده و گزارش جذاب و خواندنی در این باره نوشته است. در این دیدار بیش از هزار موكب دار عراقی به دیدار رهبری آمده بودند و لحظات بسیار زیبایی در این دیدارها رقم خورده است. بروید صفحه 10
و بخوانیدش.
قرار است فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: رد خون» ساخته محمدحسین مهدویان اكران شود. فیلمی كه قسمت قبلی آن «ماجرای نیمروز» با اقبال خوبی میان منتقدان و گیشه روبه‌رو شد. محمود رضوی، تهیه‌كننده این فیلم كلی گلایه كرده از این‌كه فصل نامناسبی به اكران فیلم اختصاص پیدا كرده است. علی رستگار رفته سراغ گلایه‌های این تهیه‌كننده و بررسی‌شان كرده است تا ببینیم تا چه حد حق با رضوی است. هر چند این‌طور كه بحث و بررسی‌های همكار و دبیر گرامی را میان كارهایم شنیدم، نظرشان چندان هم با آقای رضوی موافق نبود و كلی دلیل داشتند برای این‌كه رد خون می‌تواند مردم را به سینماها بكشاند. در همین صفحه بخوانید و ببینید همكارمان بالاخره به چه نتایجی رسیده است.
بنیامین بهادری عكس خانوادگی منتشر كرده و نوشته است؛ «به‌زودی می‌تونین بیاین خونه‌مون!» همین هم موجب شده كاربران فضای مجازی حسابی واكنش نشان داده و برای فهمیدن این‌كه ماجرا از چه قرار است، حساسیت به خرج دهند. ما هم در كنجكاوی و علاقه‌مندی برای كشف ماجرا چیزی از كاربران فضای مجازی كم نداریم! اصلا اغلب خودمان هم جزو كاربران فعال همین فضاییم و همیشه كلی سوژه و اتفاق در آن پیدا می‌كنیم. خلاصه كه رفتیم سراغ ماجرای دیدار و چاق سلامتی با بنیامین و خانواده‌اش. بله... می‌دانیم همین الان شما هم كنجكاو شده‌اید و احتمالا با خنده به خودتان گفته‌اید حالا چی بپوشم؟! پس در صفحه 11 امروز بخوانید و ببینید چطور و چگونه به خانه بنیامین بهادری دعوت شده‌اید.
در صفحه 12 هم كه دیگر خودتان می‌دانید... سینمای جهان و كیكاووس زیاری حسابی منتظرتان هستند و می‌خواهند به شما بگویند پرده نقره‌ای سینما در جهان به زودی چه اتفاقاتی را تجربه خواهد كرد یا این‌كه همین حالا چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.