افتخار می‌کنم پرچم ایران را در اروپا بالا بردم

سردار آزمون پس از گل‌زنی در لیگ قهرمانان، در گفت‌وگو با جام‌جم:

افتخار می‌کنم پرچم ایران را در اروپا بالا بردم

 سردار آزمون اولین گل فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را زد. واقعا فكرش را می‌كردید؟ هفته‌ها بود كه همه انتظار می‌كشیدند رقابت‌ها آغاز شود. یعنی میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان نشسته بودند تا بازی‌ها را ببینند و حالا چه افتخاری بزرگ‌تر از این كه مسابقات با گلزنی یك ایرانی آغاز شود؟ سردار در بازی لیون و در دقیقه 41 روی یك حركت فوق العاده زیبا و حرفه‌ای موفق شد گل بزند. او با یك حركت سریع به قلب دفاع لیون توانست با مهاجم تیمش یك و دو كند و به زیبایی هر چه تمام تر توپ را به تور دروازه لیون بچسباند. سردار كه در این بازی مصدوم هم شد، درباره گل مهمی كه برای زنیت زد و باعث شد تیمش در این بازی حساس با یك امتیاز فرانسه را ترك كند، می‌گوید: «برای این بازی كاملا آماده بودم. دوست داشتم برای زنیت گل بزنم. افتخار می‌كنم به‌عنوان یك ایرانی موفق شدم اولین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا را بزنم. از این بابت خوشحالم.» سردار اضافه می‌كند: «البته گلی كه زدم مسؤولیت من را سنگین‌تر می‌كند ولی انگیزه زیادی برای درخشش در اروپا و همین‌طور لیگ روسیه دارم.»
این گل زیبا فشار زیادی را از روی سردار برداشت. او شش هفته در لیگ روسیه گل نزد و به همین دلیل به‌شدت تحت فشار بود. سردار درباره فشاری كه در این مدت رویش وجود داشت، می‌گوید: «فشاری كه نبود. به هر حال این چیزها در فوتبال هست. من همیشه تلاش كرده‌ام بتوانم خواسته‌های سرمربی را در زمین انجام دهم.» در زنیت توقعات از آزمون خیلی بالاست. ایرانی‌ها هم هر روز دوست دارند خبرهای خوبی از آزمون بشنوند. به هر حال این گلی كه در لیگ قهرمانان زد دوباره نگاه‌ها را به‌شدت به این بازیكن معطوف كرد. روز گذشته سایت‌های روسی هم به تمجید از سردار و گلزنی‌اش پرداختند. این گل بازخورد بسیار زیادی در رسانه‌های معتبر دنیا داشت. بعد از بازی سرگئی سماك ترجیح داد تنها به مصدومیت سردار واكنش نشان دهد.
سرمربی سردار آزمون  گفت: «در زمان بازی كه ماهیچه‌های پای سردار آزمون گرم بودند نمی‌توانست میزان جدیت مصدومیتش را درك كند. در زمان استراحت بین دو نیمه كه سرد شد متوجه شدیم مصدومیت آزمون جدی است و باید بازیكن دیگری جایگزین می‌كردیم. پس از بازگشت به روسیه اطلاعات بیشتری درباره میزان مصدومیت آزمون دریافت می‌كنیم.»
آرتم جیوبا، كاپیتان تیم ملی فوتبال روسیه و زنیت سن‌پترزبورگ كه زمینه‌ساز گل سردار آزمون برابر لیون فرانسه شد هم توضیح داد: «آزمون گل خیلی خوبی زد. به نظرم این گل برای آزمون پس از یك سری ناكامی در گلزنی بسیار مهم بود. خوب شد كه او گل زد و كار مثبتی انجام شد.»