طراحی قطار سوئیسی توسط پینین فارینا

طراحی قطار سوئیسی توسط پینین فارینا


پینین فارینا شركتی با زمینه‌های كاری متفاوت است و جدیدترین پروژه آن‌هم به دنیای قطارها مربوط می‌شود! به گزارش پدال، این خانه طراحی ایتالیایی از قطاری جدید رونمایی كرده كه از 22 شهریور در سوئیس سرویس‌دهی خود را آغاز كرد.
این طراحی حاصل تلاش‌های خانه طراحی پینین فارینا است كه از بخش خودرویی این شركت كه هایپركار تمام الكتریكی باتیستا را تولید كرده جدا است.
این قطار جدید شهرهای مونتركس و اینترلاكن سوئیس را به هم متصل خواهد كرد و ظاهر مدرن و تازه‌ای دارد.
از جنبه‌های جالب‌توجه قطار یاد شده این است كه پنجره‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند كه انعكاس‌ها را حذف می‌كنند. بنابراین مسافران می‌توانند به آسانی تصاویری از دنیای بیرون را ثبت كنند و از بابت انعكاس نگرانی نداشته باشند. این قطار همچنین تمامی استانداردهای ایمنی سوئیس را پاس كرده است.
مونتروز اوبرلند، مدیر شركت راه‌آهن سوئیس می‌گوید: برای تولید این قطار كه «گلدن پس اكسپرس» نام دارد، با چالش فنی خاصی روبه‌رو بودیم زیرا این یك بخش جدیدی در حوزه كاری ما بود.
ما همچنین می‌خواستیم این یك قطار توریستی زیبا و ظریف باشد. به همین خاطر است كه كار را به پینین فارینا به عنوان یكی از باسابقه‌ترین شركت‌های طراحی دنیا سپردیم.
مدیر پروژه پینین فارینا هم اظهار داشته است: روبه‌رو شدن با استانداردهای ایمنی جدید به‌جای آن‌كه باعث محدودیت ما شود باعث خلاقیت شد.
وی ادامه می‌دهد: در هر پروژه‌ای، خواه خودرو، حمل‌ونقل یا معماری باشد هدف ما تولید اشیای زیبا و غلبه بر موانع فنی یا قانونی است. ما قطاری طراحی كرده‌ایم كه تجربه سفر فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌كند.