نسخه Pdf

رخدادی از جنس آینده

نگاهی به رویداد ویژه رونمایی از محصولات ویژه مایكروسافت

رخدادی از جنس آینده

شركت مایكروسافت از چند ماه پیش برنامه‌ریزی خود برای رونمایی از محصولات جدیدش را در یك رخداد ویژه اعلام كرده و در این مدت میزان شایعات بیش از حد انتظار بود كه نشان می‌داد این شركت توانسته به بالاترین سطح از محبوبیت رسانه‌ای برسد. در این رویداد ویژه، شركت مایكروسافت از چند محصول بسیار مهم و كلیدی رونمایی كرد كه بیشتر آنها با پیش‌بینی رسانه‌ها مطابقت داشت، ولی باز هم چند محصول بودند كه كمتر كسی انتظار آنها را داشت. در ادامه نگاهی به این رویداد می‌اندازیم تا ببینیم چه محصولاتی در آن معرفی شدند.

  2 محصول جدید از خانواده سرفیس
ابتدای مراسم، مدیرعامل شركت مایكروسافت یعنی ساتیا نادلا به روی صحنه آمد و به‌صورت رسمی مراسم را آغاز كرد. نادلا ابتدا با سفری در تاریخ به نخستین رایانه خود یعنی یك‌سیستم ZX Spectrum هشت بیتی اشاره كرد و گفت چطور چشمك زدن نشانگر روی صفحه‌نمایش به او حس قدرت می‌داد. در این میان دنیای پیرامون ما پیشرفت چشمگیری داشته و به همین دلیل نیز امروزه شاهد بهترین محصولات جهان در ابعادی شگفت‌آور هستیم. سپس نادلا مسند سخن را به مدیر ارشد محصولات مایكروسافت یعنی پانوس پانای داد.
پانای با اشاره به سری سرفیس اعلام كرد این محصولات، مشتریان مایكروسافت را در مركز قرار می‌دهند و موجب می‌شوند مایكروسافت هر آن چیزی را كه مشتری لازم دارد به آنها ارائه كند. سرانجام لحظه هیجان‌انگیز ابتدایی شروع شد و یك ویدئو از رونمایی از لپ‌تاپ جدیدی از خانواده سرفیس نمایش داده شد. این دستگاه، یك لپ‌تاپ 15 اینچی است كه برای نخستین بار در محصولات این رده از یك بدنه فلزی استفاده می‌كند. یكی از مدل‌های لپ‌تاپ‌های سرفیس از كارت گرافیكی رادئون RX Vega استفاده كرده و این امر به نوعی شایعه وجود تراشه‌های AMD به‌عنوان پردازنده اصلی روی سری سرفیس را تایید می‌كند. پردازنده رایزن ویژه‌ای برای سرفیس معرفی شد و سرانجام دو مدل لپ‌تاپ سرفیس جدید مایكروسافت با ابعاد 13.5 و 15 اینچ روی نمایشگر به همه معرفی شدند. این امر به این معنی است كه مایكروسافت رسما اپل را هدف قرار داده است. پانای سپس تعدادی از این دستگاه‌ها را به روی صحنه آورد و اعلام كرد سرفیس 15 اینچی جدید، نیرومندترین محصول در این رده است.
دومین نكته مهمی كه درباره این محصولات به آن اشاره شد، قیمت‌گذاری این لپ‌تاپ‌های نیرومند بود. مدل 13.5 اینچی از نسل سوم سرفیس مایكروسافت، 999 دلار قیمت دارد و مدل 15 اینچی این سری نیز با قیمت 1199 دلار به مشتریان عرضه خواهد شد. تاریخ عرضه رسمی این دو محصول نیز 22 اكتبر خواهد بود.

  سرفیس پرو 7؛ ادامه یك روند رو به رشد
در ادامه، سرفیس پرو 7 نیز به‌صورت رسمی به كاربران معرفی شد. از جمله قابلیت‌های ویژه این محصول، استفاده از یواس‌بی نوع C است و مرورگر اج با مجموعه‌ای از امكانات اختصاصی نیز روی آن قابل دسترسی خواهد بود. مسؤولان مایكروسافت نمایشی از توانایی‌های قلم و سیستم شناسایی صوتی هوشمند سرفیس پرو 7 را روی صحنه به معرض نمایش قرار دادند. این محصول نیز با قیمت 749 دلار و از 22 اكتبر در اختیار كاربران قرار خواهد داشت.

محصول بعدی هیجان‌انگیز شركت مایكروسافت در رده محصولات صوتی قرار دارد. مایكروسافت كه سال گذشته هدفون‌های سرفیس را معرفی كرده بود، این بار ایربادهای اختصاصی مایكروسافت را رونمایی كرد. این ایربادها، هدفون‌های بی‌سیم ویژه‌ای هستند كه به‌صورت مستقیم، رقیبی نیرومند برای محصول مشابه در شركت اپل محسوب می‌شود. 
باتری این محصول بسیار نیرومند بوده و با یك بار شارژ آن می‌توان به مدت 24 ساعت از این دستگاه استفاده كرد. همچنین قابلیت شارژ سریع نیز برای این ایرباد در دسترس خواهد بود. 
هر هدفون برای هر گوش كاربر دو بلندگوی داخلی دارد كه برای تماس و ارائه دستورهای صوتی بسیار مناسب است. سیستم كنترلی این ایربادها نیز به‌صورت لمسی است و كاربران می‌توانند یك جفت هدفون بی‌سیم مایكروسافت را با قیمت 249 دلار خریداری كنند.

سومین محصول ویژه رونمایی شده، سرفیس پرو X است. این دستگاه یك حافظه قابل جداسازی NVME درون خود دارد و به گفته مایكروسافت، توانایی پردازشی آن برابر با دو‌ترافلاپ است. ضخامت این محصول ویژه تنها 5‌میلی‌متر است و نمایشگری 13 اینچی با رزولوشن 2880 در 1920پیكسل روی آن قرار گرفته است. سرفیس پرو X از یك تراشه SQ1 شركت مایكروسافت استفاده می‌كند كه تركیبی از تراشه ویژه هوش مصنوعی و تراشه‌های موبایل اسنپ‌دراگون است. این امر موجب شده توان پردازشی این محصول به میزان سه برابر سرفیس پرو 6 بالا برود. قلم مخصوص این دستگاه نیز با قرار گرفتن داخل بدنه شارژ می‌شود و با خروج از دستگاه به‌صورت خودكار آماده استفاده خواهد بود. در ادامه، نرم‌افزار ادوبی فرسكو و امكانات ویژه آن با قلم سرفیس به حاضران نشان داده شد.

  دنیای تاشو و تلفن همراه سرفیس
آخرین محصولات ویژه معرفی شده در این مراسم، یكی از مورد انتظارترین محصولات مایكروسافت یعنی سرفیس تاشوی این شركت بود كه مایكروسافت سرفیس نئو نام دارد. این دستگاه دو نمایشگر بسیار باكیفیت دارد و وزن آن تنها 655 گرم است. 
سیستم‌عامل ویژه مایكروسافت برای این محصول، ویندوز X10 نام دارد كه محدوده گسترده‌ای از نرم‌افزارهای مایكروسافت را پشتیبانی می‌كند. در حقیقت باید گفت سرفیس‌نئو یك لپ‌تاپ با دو نمایشگر تاشوی ویژه است كه در نوع خود منحصربه‌فرد است.

دیگر محصول تاشوی این شركت، سرفیس Duo است كه در حقیقت همان تلفن همراه هوشمند سرفیسی است كه رسانه‌ها در انتظار آن بودند.
این دستگاه بر پایه سیستم‌عامل اندروید طراحی شده و دو نمایشگر باكیفیت OLED را با امكان استفاده از نرم‌افزارهای اندرویدی به كاربران ارائه می‌كند. این محصولات نیز در سال 2020 میلادی به كاربران در جهان عرضه خواهد شد. سرانجام ساتیا نادلا بار دیگر به روی صحنه برگشت و پس از تشكر از حاضرین، مراسم ویژه مایكروسافت را به پایان رساند.
ضمیمه نوجوانه