25 هزار تایی شدن اوسنه گوهرشاد

25 هزار تایی شدن اوسنه گوهرشاد


سه ماه قبل بود كه در همین صفحات فرهنگی جام‌جم رمان «اوسنه گوهرشاد» را معرفی كردیم. یادتان هست؟! تیرماه بود در اوایل تابستان! حالا خبر رسیده كه این كتاب كه به قلم نویسنده خوش‌ذوق مشهدی هم نوشته شده كلی با استقبال روبه‌رو شده و تا الان 25 هزار جلد از آن به فروش رسیده است.
رمان فانتزی اوسنه گوهرشاد در یك مجموعه داستان‌های به هم پیوسته روایتگر داستانی خیالی همگام با واقعیت از واقعه قیام خونین مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی سخن به میان آورده است كه در جریان این رمان، گوهرشاد بیگم؛ پایه گذار احداث بنای مسجد گوهرشاد حرم رضوی بعد از هزار سال به مكانی می‌آید كه خود ساخته است و با ملكه‌ای روبه‌رو می‌شود تا آنچه را كه او ساخته یعنی مسجد گوهرشاد قرار است ویران شود و در خلال آن حادثه خونین ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۱۴ هجری خورشیدی روایت می‌شود.
حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات به‌نشر درباره چاپ بیست‌وپنجم رمان اوسنه گوهرشاد در مدت كمتر از سه ماه از برگزاری پویش كتابخوانی این اثر تصریح كرد: همگام با ششمین پویش مطالعاتی سراسری به‌نشر با محوریت مسابقه كتابخوانی اوسنه گوهرشاد، تاكنون چهار هفته از مجموع هشت هفته قرعه‌كشی برگزار شده است و پنجمین قرعه كشی هفتگی این مسابقه ملی ۱۵مهر ماه برگزار خواهد شد.
سعیدی با اعلام ۲۴ برگزیده قرعه كشی‌های هفتگی این مسابقه كتابخوانی خاطرنشان كرد: در جریان برگزاری قرعه‌كشی‌های هفتگی، جوایزی شامل یك هدیه ۵ میلیون ریالی كمك هزینه سفر به مشهد مقدس، دو كارت هدیه یك میلیون ریالی و سه جلد كتاب از تازه‌های نشر كشور با امضای نویسنده به نام برگزیدگان اهدا می‌شود.
وی بیان كرد: علاقه‌مندان می‌توانند با خرید این اثر و مطالعه دقیق كتاب، پاسخ سؤالات و كد انحصاری روی برگ سؤال را طبق الگوی ارائه‌شده به سامانه پیامكی اعلام شده ارسال كنند تا علاوه بر حضور در قرعه‌كشی‌های هفتگی، در مرحله نهایی این مسابقه كه شامل جوایزی همچون یك هدیه ویژه سفر به هر نقطه از ایران همراه خانواده پنج نفره و هشت دستگاه دوچرخه است، شركت كنند. مدیرعامل به‌نشر با اشاره به این‌كه رمان اوسنه گوهرشاد در تمامی شعبه‌های انتشارات به‌نشر و دیگر كتابفروشی‌های سراسر كشور در دسترس مخاطبان قرار دارد، یادآور شد: كتاب دوستان می‌توانند این اثر را با تخفیف ۴۰ درصدی در پشت جلد و به قیمت ۱۵۰ هزار ریال تهیه كنند.