شرق‌شناسان روسی در موزه سینما

شرق‌شناسان روسی در موزه سینما

جمعی از استادان شرق‌شناس روس كه برای همكاری و حضور در فعالیت‌های فرهنگی به ایران سفر كرده‌اند، از موزه سینما بازدید كردند.
به گزارش جام‌جم، در این بازدید پرویز جاهد، منتقد سینما و شكوه‌السادات حسینی، مدیركل همكاری‌های علمی بین‌المللی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز به نمایندگی از سینمای ایران هیات روسی را همراهی كردند.  آنیكواتاتیانا محقق ارشد آكادمی علوم روسیه در این بازدید بیان كرد: قرن بیستم و توسعه سینمای ایران یكی از اتفاقات مهم است. برای هر شرق‌شناسی كه كار پژوهش كشورهای خاورمیانه را انجام می‌دهد، ضرورت دارد در جریان این بخش از میراث فرهنگی كشور قرار گیرد. از این بعد موزه سینمای ایران وظیفه خود را به بهترین شكل انجام داده است و از نظر نمایش آثار سینمایی و همچنین قرارگیری سالن‌ها، عالی تدارك دیده شده است، زیرا با عبور از این سالن‌ها می‌توان به یك تصویر كامل از سینمای ایران از ابتدا تا زمان حال دست پیدا كرد.
كسنیا ریژكوا، استاد اداره معنوی مسلمانان سن‌پترزبورگ و منطقه لنینگراد نیز گفت:‌ از این‌كه امكان دیدن فعالیت‌های فرهنگی ایران از نزدیك فراهم شد، تشكر می‌كنم. در گذشته هم به فرهنگ و هنر ایران علاقه‌مند بودم و امروز شناخت عمیق‌تری به سینمای ایران پیدا كردم. سینمای ایران تاثیر زیادی بر سینمای جهان از جمله سینمای روسیه دارد و فیلم‌های ایرانی در روسیه بسیار نمایش داده می‌شود. امروز فرهنگ ایران را از نزدیك لمس كردیم و با موضوعاتی كه ایران با آن سر و كار دارد، آشنا شدیم. در فیلم‌های ایرانی معمولا مسائل اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد كه در تمام دنیا مشترك هستند.  این برنامه با همكاری مشترك موزه سینمای ایران، بنیاد سینمایی فارابی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی  
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.