خشت اول را كج نگذاریم

خشت اول را كج نگذاریم


درست است كه انبوه شبكه‌های ماهواره‌ای و صفحات مجازی موجب سختی رقابت برای تلویزیون شده ولی تلویزیون هم باید برای تولید سریال‌های خوب و ماندگار برنامه بگذارد و پول خرج كند. یقینا اگر هزینه خوبی برای متن و كارگردانی شود، همچنان می‌شود سریال‌های خوبی ساخت كه مردم دوست داشته باشند.
ما نویسنده خوب داریم ولی متن خوب نداریم یعنی چون بودجه لازم برای نگارش متن نمی‌گذاریم در نتیجه نویسندگان میان‌مایه و كم‌مایه جذب كار می‌شوند و خشت اول كه كج گذاشته شد تا ثریا می‌رود دیوار كج.
ما نویسنده خوب و در كنارش كارگردان خوب و بازیگرهای خوب زیادی داریم كه همه اینها با جان و دل می‌خواهند برای رسانه ملی
كار كنند و باید ازشان حمایت كرد كه كار خوب تولید كنند. پول خوب برای نویسنده و كارگردان و بازیگر خوب نتیجه‌اش می‌شود كار خوب و ماندگار و مخاطب‌پسند كه مردم جذب آن می‌شوند.
با بودجه كم به هیچ عنوان نمی‌شود كارهای خوب و مخاطب‌پسند تولید كرد. بودجه كم باعث می‌شود، كار آبكی و بی‌كیفیت باشد كه نه‌تنها باعث می‌شود مخاطب از تلویزیون دور شود بلكه مخاطب برای اقناع خود به طرف رسانه‌های رقیب می‌رود.
اشتباه نشود. فرق است میان بودجه كم و صرفه‌جویی. صرفه‌جویی یعنی استفاده منطقی از بودجه كه اتفاقا به‌شدت هم كار درستی است ولی این‌كه به بهانه نبود بودجه قید همكاری با نویسنده و كارگردان و بازیگر توانا را بزنیم  کاری دور از حرفه‌ای‌گری است چون فقط و فقط كیفیت كار را زیر سوال برده و ریزش مخاطب را به دنبال دارد.
باید باور كنیم افراد حرفه‌ای ارزش و قیمتی دارند كه برای تولید محصول حرفه‌ای نیاز است به پرداخت این ارزش.