مردم فیلم پلیسی دوست دارند

مجید واشقانی از بازی در نقش پلیس می‌گوید:

مردم فیلم پلیسی دوست دارند



مجید واشقانی با بازی در سریال تلویزیونی «مسیر انحرافی» كارش را در دنیای بازیگری آغاز كرد. این هنرمند طی این سال‌ها سه بار لباس پلیس را در مجموعه‌های تلویزیونی انقلاب زیبا، ماتادور و میكائیل پوشیده است. البته واشقانی به غیر از این سه اثر كه نقش پلیس را بازی كرده، در سریال‌های پلیسی دیگر همچون آمین، هوش سیاه 2 و ... هم بازی كرده است. گفت‌وگوی ما را با او درباره نقش‌های پلیس بخوانید.
  شما سه بار لباس پلیس را به تن كردید. نقش پلیس آنقدر جای كار دارد كه شما سه بار این نقش را بازی كرده‌اید؟
بله، كارهای پلیسی همیشه جذابیت دارد. خوشبختانه من هم خوش‌شانس بودم و چه زمانی كه نقش پلیس را بازی كردم یا در سریال پلیسی حضور داشتم و ایفاگر شخصیت دیگری بودم، با اقبال مردمی رو‌به‌رو شده است، چون همه كارهایی كه بازی كردم خوش‌ساخت بودند كه نمونه آنها انقلاب زیبا، ماتادور، میكائیل، آمین، هوش سیاه 2، تلاطم و ... است.
  منظورتان از جذابیت كارهای پلیس، اكشن بودنش است؟
نه اتفاقا. چون سریال‌های انقلاب زیبا و میكائیل اكشن نبودند و فقط ماتادور اكشن بود. منظورم از جذابیت این است كه گره‌های سریال ‌های پلیسی را خیلی دوست دارم و برایم جذاب است. البته گاهی هم سریال‌های پلیسی ضعیف هم ساخته شده كه اصلا هم دیده نشدند.
وقتی فیلم متری شیش و نیم اكران شد از تماشای نقش پلیس در این اثر لذت بردم. پلیس در تلویزیون و سینما متفاوت است. از نگاه ناجا این قضیه باید اصلاح شود. پلیس‌های سینما واقعی تر هستند، اما خطوط قرمز در پلیس تلویزیون زیاد است. جالب این كه ما در تلویزیون پلیسی نمی‌بینیم كه خلافكار باشد. درحالی كه اگر هیچ پلیسی خلاف نمی‌كرد، پس چرا در عالم واقعیت دادگاه نظامی داریم. باید صادقانه با مردم صحبت كنیم. بودن پلیس درست در كنار پلیس خلافكار به جذابیت قصه اضافه می‌كند.
  برای پلیس‌هایی كه بازی كرده اید، مابه‌ازا هم داشتید؟
نه، ما‌به‌ازا نداشتم. اما پلیس‌هایی كه بازی كرده‌ام متفاوت بودند.
  به نظرم وقتی بازیگری سه بار لباس یك شخصیت را می‌پوشد، دیگر برایش حرف جدیدی نخواهد داشت.
نه، این طور فكر نكنید. گرچه سه بار نقش پلیس را بازی كردم. اما هر سه كاملا متفاوت و با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد بودند. در سریال انقلاب زیبا یك كارآگاه جوان بودم. در ماتادور افسر سایبر و در میكائیل هم افسر كلانتری. هر سه این پلیس‌ها متفاوت هستند. بنابراین این قابلیت را دارم كه نقش پلیس‌های دیگر هم بازی كنم و اصلا نباید خودمان را محدود كنیم، چون روحیه هر پلیسی متناسب با ماموریتی كه دارد فرق می‌كند.