مجازات سنگین، تاوان درگیری با هم باشگاهی

مجازات سنگین، تاوان درگیری با هم باشگاهی

به‌دنبال شكایت سه مرد جوان مبنی بر ایراد ضرب و جرح و آدم‌ربایی و همچنین تهدید به قتل از سوی دوستان خود كه مدتی بود با هم نزاع و درگیری داشتند، پرونده قضایی تشكیل شد و مورد رسیدگی قرار گرفت. متهمان پرونده در دادگاه بخشی از اتهامات خود را منكر شدند و در نهایت قضات دادگاه با توجه به ادله موجود در پرونده، متهم ردیف اول را به 58 سال حبس و تحمل 240 ضربه شلاق محكوم كردند. دیگر متهمان پرونده هم با مجازات سنگینی روبه‌رو شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سال گذشته سه جوان با مراجعه به پلیس ادعا كردند از سوی تعدادی از دوستان خود مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند. یكی از شاكیان كه سینا نام دارد در اولین برخورد با ماموران گفت: مدتی بود بین ما و چند نفر از دوستان هم‌باشگاهی‌مان جر و بحث و اختلاف درگرفته بود. چند بار با هم درگیر شده بودیم و آخرین‌بار درگیری ما خیلی بالا گرفت اما باز هم با وساطت افراد دیگر، قائله ختم به خیر شد. اما فردای آن روز زمانی كه همراه دو نفر دیگر از دوستان در حال تفریح و كباب درست كردن در پاركی حوالی رودهن بودیم،ناگهان طرف دعوا برای انتقام از ماجرای شب قبل با یكی دو نفر دیگر به ما حمله كردند و به‌شدت مجروح شدیم. بعد هم یكی از آنها با زور و تهدید مرا سوار خودروی خود كرد و از من خواست آدرس یكی از دوستان را كه در نزاع قبلی با او دشمنی پیدا كرده بودم، به آنها بدهم. من را تهدید كردند اگر این كار را نكنم من را می‌كشند.
یكی از شاكیان نیز ادعا كرده بود در حین درگیری، متهمان بعد از ضرب و جرح او اموالش را نیز سرقت كرده‌اند.
بعد از دستگیری متهمان، پرونده با طی روند قانونی برای رسیدگی به دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد. قضات دادگاه بعد از بررسی شكایت شكات، متهم ردیف اول را به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی، شركت در نزاع و تهدید به قتل و قدرت‌نمایی با چاقو و مشاركت در آدم‌ربایی و شركت در سرقت مقرون به آزار، جمعا به 43 سال حبس و 240ضربه شلاق محكوم كردند. متهم ردیف دوم و سوم نیز هر كدام به تحمل 20 سال حبس محكوم شدند. متهم ردیف چهارم هم در این پرونده به تحمل 14 سال حبس و 148 ضربه شلاق محكوم شد. هر چهار متهم به برای ایراد صدمه عمدی، به پرداخت دیه نیز محكوم شدند.
با توجه به فرار متهم ردیف چهارم، حکم او به صورت غیابی صادر شد. همچنین قرار است به ادعای دو نفر از شاکیان در مورد تهیه فیلم سیاه از آنها توسط متهمان در دادگاه انقلاب رسیدگی شود.