ادعای عجیب مامور قلابی برای ربودن پسر پولدار

ادعای عجیب مامور قلابی برای ربودن پسر پولدار

مردی كه پس از ربودن پسر پولدار، با جعل عنوان مامور از او اخاذی كرده بود، در جلسه دادگاه ادعای عجیبی را مطرح كرد. متهم وقتی شاكی را همراه زنی در ماشین دید، تصمیم به اخاذی از آنها گرفت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، چهارم فروردین ماه امسال بود كه مرد جوانی با مراجعه به اداره پلیس شكایت خود را مبنی بر ربوده شدن توسط فردی ناشناس مطرح كرد.
شاكی به ماموران گفت:«نزدیك غروب بود كه در یكی از خیابان‌های فرعی خلوت خیابان سعادت‌آباد در ماشینم نشسته بودم. یكدفعه مردی از یك خودروی ال 90 پیاده شد و سمت ماشین من آمد و به شیشه زد. به محض این‌كه به خودم آمدم، دیدم دستگیره در ماشین را گرفت و در را باز كرد و روی صندلی جلوی ماشین نشست. بعد كارت عضویت یكی از ارگان‌های نظامی را به من نشان داد و گفت هر جایی كه او می‌گوید، بروم. خیلی ترسیده بودم ولی چون فكر كردم او مامور است، به هر طرف كه گفت ماشین را راندم. چند دقیقه بعد، وقتی نزدیك یك دستگاه عابربانك رسیدیم، به من دستور توقف داد و آنجا بود كه با تهدید و ایراد ضرب و جرح از من خواست هر چه پول در كارت‌های بانكی‌ام دارم به حسابش واریز كنم و یك دستگاه دوربین خودرو در ماشین گران قیمتم  داشتم كه من را وادار كرد آن را هم باز كنم و به او بدهم. بعد هم حدود شش میلیون تومان برایش واریز كردم و او متواری شد.»
شاكی شماره پلاك خودروی ال 90 را در اختیار پلیس قرار داد و با ردیابی اطلاعات خودرو مشخص شد خودرو به‌تازگی به فرد دیگری فروخته شده است. تلاش پلیس برای یافتن ردی از صاحب قبلی خودرو ادامه پیدا كرد و به این ترتیب متهم كه بعد از وقوع جرم، ماشین خود را فروخته بود، دستگیر شد. متهم كه دارای چندین فقره سابقه سرقت به شیوه مشابه است، در تحقیقات مقدماتی به جرم خود اقرار كرد و پرونده با قرار كیفرخواست راهی شعبه دوم دادكیفری یك استان تهران شد.
دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد و وكیل شاكی بار دیگر شكایت موكل خود را در دادگاه قرائت كرد. سپس متهم پرونده در برابر قاضی زالی قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: «من اتهامات خودم را قبول ندارم. آن شب متوجه شدم كه شاكی همراه یك خانم در ماشین نشسته بودند و سمت ماشین رفتم و به آنها تذكر دادم. كارت هم جعلی نبود. اما مرد جوان از این‌كه من او را با یك خانم دیدم، خیلی ترسید و فكر كرد می‌خواهم موضوع را به پایگاه اطلاع دهم. برای همین به من پیشنهاد حق السكوت داد و بعد هم با میل خودش مبلغی را برایم واریز كرد.»
متهم با اظهار پشیمانی گفت: «آقای قاضی من قبول دارم كه اشتباه كردم پول را از آن جوان دریافت كردم. اما باور كنید هیچ اجباری در كار نبود. من فرزند نوجوان دارم و بعد از این اتفاق هر وقت به زندان می‌آید، مرا نصیحت می‌كند و همین شرمساری برای یك پدر به اندازه‌ای سنگین هست كه باعث تنبیه من شده باشد.»
قاضی زالی خطاب به متهم می‌گوید: «قبول نداری كه دوربین خودروی شاكی را سرقت كردی؟»
متهم: «من از دوربین خوشم آمد و خود راننده آن را برای یادگاری به من داد.»
دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم، ختم جلسه دادرسی را اعلام كرد. رای پرونده بعد از مشورت قضات صادر خواهد شد.