همه می دانند که من پرسپولیسی هستم

گفت و گو با یحیی گل‌محمدی که تیمش توانست در یک بازی نفس گیر، پرسپولیس را شکست دهد

همه می دانند که من پرسپولیسی هستم

 یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال شهر خودروی مشهد بار دیگر توانست پرسپولیس را شكست بدهد و این‌بار در آخرین دقایق بازی با سرخپوشان پایتخت روی یك كرنر و ضربه سر مدافع شمالی تیمش به گل رسید تا مشهدی‌ها را خوشحال به خانه بفرستد.
گل‌محمدی اما معتقد است خیلی خوب شد كه پرسپولیس را شكست داد اما تیمش هنوز برای رسیدن به جایگاه مدعی اصلی قهرمانی كار زیادی دارد.  این مربی جوان به جام‌جم گفت: من در كنفرانس خبری روی این موضوع تاکید داشتم كه بازی زیبایی را شاهد بودیم چون در طول بازی می‌دیدم كه هم پرسپولیس و هم بچه‌های ما فقط به دنبال كسب برد بودند و این موضوع واقعا به ما كمك كرد كه به برد برسیم.  او افزود: «انصافا پرسپولیس تیم قدرتمندی است و نمی‌توان به‌سادگی مقابلش بازی كرد، اما بازیكنان سختكوش من كاری كردند كه بتوانیم سه امتیاز این بازی را در خانه حفظ كنیم و به پیشرفت خود ادامه بدهیم. این بازی برای همه ما حساس بود و با بهترین خاطره ممكن به اتمام رسید. مطمئنا امتیازات این دیدار در آینده بیشتر به تیم مان كمك می‌كند.»
 گل‌محمدی اضافه كرد: «حقیقت این است كه من، پرسپولیس را به خوبی بررسی كرده بودم و می‌دانستم نقاط ضعف این تیم كجاست یا چطور می‌توانیم به آنها ضربه بزنیم. اول این‌كه خودم از خانواده پرسپولیس هستم و در وهله دوم، پنج بازی گذشته این تیم را به خوبی دیده بودم. آنها هنوز نقاط ضعفی دارند كه می‌توانستیم با شناخت از آن به تیم حریف گل بزنیم. البته انتظار ما این بود كه زودتر به گل برسیم ولی در آخرین دقایق بازی هم زمان خوبی بود كه گل برتری را به ثمر برسانیم. به هر حال بازی را یك بر صفر بردیم و این سه امتیاز را به بازیكنانم كه واقعا از ته دل بازی كردند و همچنین هواداران كه به خوبی از ما حمایت می‌كنند، تبریك می‌گویم. »
سرمربی شهرخودرو گفت: «این كه تیم ما مورد حمایت قرار می‌گیرد، قابل تقدیر است. واقعا در این فصل به چنین حمایتی از سوی طرفداران احتیاج داریم و افتخار می‌كنم كه این اتفاقات را شاهدیم. از سوی دیگر، امیدوارم بتوانیم شایستگی بیشتری از خود نشان بدهیم تا بیش از اینها مورد حمایت طرفداران قرار بگیریم. شهرخودرو، تیمی است كه ظرفیت‌های زیادی دارد، ما هم در حد توان‌مان تلاش كردیم یك تیم خوب و پرمهره راهی مسابقات كنیم. حالا هم تاكید دارم تیم من مدعی اصلی قهرمانی نیست، اما تلاش می‌كند بین بالانشین‌ها قرار بگیرد. این موضوع را فراموش نكنید كه بازی در این فصل برای همه تیم‌ها سخت است؛ زیرا مدعیان زیادی در لیگ حضور دارند؛ سپاهان اصفهان، تراكتور تبریز، پرسپولیس، استقلال، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و... همه تیم‌هایی هستند كه می‌توانند به قهرمانی در این فصل برسند. ما هم تلاش می‌كنیم در این رقابت خودمان را ثابت كنیم.»
او درخصوص شرایط پرسپولیس نیز افزود:
« من در تیم پرسپولیس نیستم و نمی‌توانم در این مورد صحبت كنم، چون نمی‌دانم چطور تمرین می‌كنند و بازی‌هایشان را چگونه پیش می‌برند ولی به هر حال این تیم نیز پرمهره و پرستاره است و صددرصد مدعی قهرمانی. نباید به نتایج اول فصل تیم‌ها نگاه كرد، زیرا همه به زمان احتیاج داریم تا شرایط واقعی خودمان را پیدا كنیم. پرسپولیس همیشه تیم بزرگی بوده كه قابل احترام است، ولی بازیكنان من با تلاش زیاد نشان دادند لایق این برتری بودند. از صمیم قلب برای تك تك بازیكنانم خوشحالم و امیدوارم بتوانیم این پیروزی‌ها را ادامه دهیم. ما برای كسب بردهای بعدی تلاش می‌كنیم تا در جمع مدعیان باقی بمانیم.»
 تقابل با تیم سابق
 گل‌محمدی در نهایت درخصوص حساسیت ویژه بازی به خاطر تقابل خودش با تیمی كه قرار بود در ابتدای فصل سرمربی‌اش شود، یعنی پرسپولیس گفت:« این‌طور نبود كه من مربی پرسپولیس شوم. پیشنهادی از سوی باشگاه مطرح شد، اما آن زمان من با باشگاه شهر خودرو قرارداد داشتم و نمی‌توانستم جداگانه تصمیم بگیرم. از این رو تصمیم‌گیری را به مدیریت باشگاه سپردم و آنها گفتند باید طبق قراردادم در مشهد بمانم. من هم پذیرفتم و خدا را شكر توانستیم با یك تیم خوب و با شرایط عالی مقابل پرسپولیس بازی كنیم. همه می‌دانند كه من پرسپولیسی هستم و آرزو دارم یك بار دیگر هدایت این تیم را به‌عهده بگیرم، هرچند قبلا هم برای پرسپولیس بازی كردم، كاپیتان این تیم بودم و برای مدتی سرمربیگری سرخپوشان را به‌عهده داشتم كه نتایج و آمار آن دوران نیز كاملا مشخص است. به هر حال برای پرسپولیس و گابریل كالدرون كه مربی بزرگ و صاحب سبكی در فوتبال به حساب می‌آید، آرزوی موفقیت دارم. از مردم مشهد هم می‌خواهم بیش از اینها ما را حمایت كنند تا بتوانیم بهترین نتایج ممكن را در طول این فصل به دست بیاوریم. »