نبرد گلادیاتورها

اینتر به‌دنبال حفظ صدرنشینی، یووه به فكر رسیدن به صدر

نبرد گلادیاتورها

دیدار یوونتوس و اینتر در فوتبال ایتالیا آن‌قدر مهم و حساس است كه عنوان دربی ایتالیا را یدك می‌كشد، اما طی سال‌های اخیر یووه یكه‌تاز فوتبال این كشور، دیگر بازیش آن حساسیت و هیجان را ندارد. یووه كه قهرمان هشت دوره متوالی گذشته در سری A است، در این سال‌ها كار سختی مقابل اینتری‌ها نداشته و در ده بازی گذشته توانسته نیمی از آن را پیروز شود.
اما از ابتدای این فصل كه آنتونیو كونته هدایت اینتر را به‌عهده گرفت، اوضاع نراتزوری كلا عوض شد. این تیم گرچه در لیگ قهرمانان از دو بازی خود فقط یك امتیاز به‌دست آورده، اما در سری A هر شش بازی ابتدایی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است و به تنهایی در صدر است. حالا با این اوضاع و احوال این تیم امشب در ورزشگاه خانگی خود از یوونتوسی میزبانی می‌كند كه با 16 امتیاز در رده دوم قرار دارد. بازی امشب در جوزپه مئاتزا را می‌توان تقابل مربیان چلسی نیز دانست. كونته بعد از دو فصل حضور در جمع آبی‌های لندن از این تیم جدا شد و جای خود را به مائوریسیو ساری داد كه او هم یك سال بیشتر در لندن دوام نیاورد.
كسب 18 امتیاز حداكثری از شش بازی ابتدایی فصل موجب شده تا طرفداران اینتر به آینده تیم‌شان در این فصل امیدوار باشند. اینتری‌ها گرچه در بازی‌های این فصل خود توانسته‌اند میلان و لاتزیو را شكست دهند، اما به‌خوبی می‌دانند كه رویارویی با یوونتوس مهم‌ترین و سخت‌ترین بازی‌شان در نیم‌فصل به حساب می‌آید. اینتر بعد از تساوی در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان به مصاف میلان رفت و توانست در دربی این شهر پیروز باشد. حالا هواداران این تیم امیدوارند بعد از شكست مقابل بارسا در هفته دوم، باز هم بتوانند اعتماد به نفس خود را به دست آورده و مقابل یووه به برتری برسند.
در این میان، مارچلو لیپی، مربی‌ای كه سابقه حضور روی نیمكت هر دوی این تیم‌ها را دارد چند روز پیش گفت در بازی یكشنبه‌شب، خط میانی هر دو تیم برنده یا بازنده را مشخص می‌كند. كونته در این شش هفته به‌خوبی توانسته از استفانو سنسی، مارسلو بروزوویچ و بارلا در خط هافبك تیمش استفاده كند. حال باید دید كه آیا این سه نفر می‌توانند مقابل هافبك‌هایی همچون پیانیچ، دیبالا و كوادرادو موفق باشند یا نه.
اینتری‌ها امیدوارند كه برای بازی امشب روملو لوكاكو شرایط بازی كردن را داشته باشد. این مهاجم بلژیكی تا اینجای فصل توانسته برای نراتزوری سه گل در شش بازی انجام داده بزند. در طرف مقابل، كه در نبود بازیكنانی همچون دانیلو دی شیلیو كار سختی مقابل مهاجمان اینتر دارد. در واقع غیبت همین بازیكنان موجب شده تا یووه سیستم خود را از 3 ـ 3 ـ 4 ابتدای فصل به 2 ـ 4 ـ 4 تغییر دهد.