این دلار بی زبان!

2 مهاجم و ضرر 12 میلیارد تومانی به استقلال و پرسپولیس

این دلار بی زبان!

استقلال و پرسپولیس در نقل و انتقالات امسال دو فوروارد خارجی جذب كردند. آبی‌ها شیخ دیاباته و قرمزها هم براندائوی برزیلی را به خدمت گرفتند.
شیخ دیاباته با امضای قرارداد به ارزش 550 هزار دلار برای یك فصل به استقلال ملحق شد. قرارداد براندائوی برزیلی هم برای یك فصل 500 هزار دلار است. روی هم دو باشگاه مبلغ یك میلیون و 50 هزار دلار برای دو بازیكنی هزینه كرده‌اند كه تا اینجای فصل «هیچ سودی» برای استقلال نداشته‌اند.
براندائو كه در چند بازی به میدان رفته، حتی یك موقعیت درست و حسابی هم نساخته است. او معمولا در جریان بازی نیست و شاید به این دلیل كه زبان انگلیسی هم نمی‌داند نتوانسته با بازیكنان پرسپولیس ارتباطی برقرار كند. شیخ دیاباته هم در هفته‌های اخیر مصدوم بوده و هنوز مشخص نیست تا كی دور از میادین خواهد بود.
یك حساب سرانگشتی نشان می‌دهد با توجه به ارزش دلار در بازار ایران، این دو بازیكن روی هم چیزی حدود 12 میلیارد تومان از بودجه دو باشگاه را خواهند بلعید. همه امیدوار هستند حداقل در ادامه فصل و بازی‌های باقیمانده این دو بازیكن بتوانند خودشان را نشان دهند و گرنه احتمالا هم استقلال و هم پرسپولیس در نیم فصل دو فوروارد خود را رد می‌كنند تا بتوانند جلوی ضرر بیشتر را بگیرند. آبی‌ها سال گذشته هم گرو و نیومایر را جذب كردند و در نیم‌فصل مجبور شدند قرارداد هر دو بازیكن را فسخ كنند.