خط قرمز روی نام كاپیتان استقلال

جهانبخش، حسینی و ترابی جزو خط خورده‌های فهرست تیم ملی هستند

خط قرمز روی نام كاپیتان استقلال

تیم ملی ایران از امروز تمرینات خود را برای دیدار 18 مهر مقابل كامبوج و بحرین آغاز می‌كند. مارك ویلموتس سرمربی ایران تصمیم گرفت تغییراتی در فهرست نفرات ایران ایجاد كند. فهرستی كه روز گذشته او اعلام كرد در نوع خود جالب بود. ویلموتس تلاش كرد نشان دهد برای او فقط مهم نیست كه بازیكنان لژیونر باشند و حاضراست روی نام آنها خط قرمز بكشد تا بازیكنان لیگی را دعوت كند. با تمام این تفاسیر و با شگفتانه‌های بزرگی كه ویلموتس در فهرست جدید داشت، فهرست 23 نفره اعلام شده برای دو بازی با كامبوج و بحرین در تهران و منامه به این شرح است:

دروازه‌بان‌ها:
علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)، محمد رشید مظاهری(تراكتور) و پیام نیازمند(سپاهان)
خط خورده: مارك ویلموتس با توجه به عملكردی كه سیدحسین حسینی داشت تصمیم گرفت روی نام این بازیكن خط قرمز بكشد.
دعوت شده جدید: پیام نیازمند، دروازه‌بان سپاهان ـ كه از اردوی تیم ملی دور بود ـ دوباره دعوت شده و جای سیدحسین حسینی را گرفته است. او در جام ملت‌های امارات هم كنار تیم ملی بود.
مدافعان:
سیدمجید حسینی(ترابزون اسپور)، حسین كنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، مرتضی منصوری (سپاهان)، میلاد محمدی(خنت بلژیك)، محمد نادری(پرسپولیس)، رامین رضاییان(الشحانیه)، مرتضی پورعلی‌گنجی (العربی)  و سیاوش یزدانی(استقلال).
خط خورده‌ها: وریا غفوری از جمله بازیكنانی است كه خط خورده است. كاپیتان استقلال عملكرد خوبی در فصل جاری لیگ برتر نداشت.
دعوت شده جدید: مرتضی منصوری مدافع راست سپاهان بازیكنی است كه به جای وریا به تیم ملی دعوت شده است. او در شهرآورد اصفهان هم عملكرد خوبی داشت و یك گل ساخت.
هافبك‌ها:
امید ابراهیمی (یوپن)، احسان حاج‌صفی (تراكتور)، علی كریمی (استقلال)، احمد نوراللهی (پرسپولیس)، مسعود شجاعی(تراكتور)، اشكان دژاگه(تراكتور)، مهرداد محمدی(آوس پرتغال) و وحید امیری(پرسپولیس).
خط خورده‌ها: علیرضا جهانبخش به‌دلیل نیمكت‌نشینی در برایتون موقتا از چشم ویلموتس افتاده است! سعید عزت‌اللهی هم كه در اردوی قبلی دعوت نشده بود، دوباره دعوت نشده، در حالی كه فكر می‌كرد همراه تیم‌ملی باشد. با دعوت علی كریمی هم دیروز این انتقاد از ویلموتس صورت گرفت كه چرا فرشید اسماعیلی هافبك آبی‌ها را در فهرست قرارنداده، چون او به مراتب بهتر از كریمی بوده است. ویلموتس همچنین روی نام مهدی ترابی بازیكن پرسپولیس هم خط قرمز كشید و او را برای اردوی جدید دعوت نكرد.
مهاجمان:
كریم انصاری‌فرد(السیلیه)، محمد محبی (سپاهان)، سردار آزمون(زنیت روسیه) و مهدی طارمی(ریوآوه پرتغال)
خط‌خورده ها: ویلموتس در خط حمله تصمیم گرفت اللهیار صیادمنش را دعوت نكند. این بازیكن با رفتن به لیگ دسته دوم آن كشور، موقتا تیم ملی را هم از دست داده است. دیگر بازیكنان هجومی نسبت به اردوی قبلی دعوت شده‌اند. البته مهدی قبل از بازی هنگ‌كنگ مصدوم شد و به خاطر آسیب‌دیدگی آن مسابقه را از دست داد و حالا كه خوب شده دوباره به فهرست ایران بازگشته است.
دعوت شده جدید: محمد محبی فوروارد بوشهری سپاهان تا همین چند هفته پیش خواب تیم ملی را هم نمی‌دید، ولی به خاطر عملكردی كه داشت دعوت شد. البته او مقابل ذوب‌آهن موقعیت فوق‌العاده‌ای را از دست داد اما سبك بازی‌اش به دل ویلموتس نشسته و دعوت شده است.
سهمیه تیم‌ها چقدر است؟
سپاهان3 بازیكن
پرسپولیس5 بازیكن
تراكتور 4 بازیكن
استقلال 2 بازیكن
العربی قطر یك بازیكن
ترابزون اسپور تركیه یك بازیكن
خنت بلژیكیك بازیكن
الشحانیه قطر یك بازیكن
یوپن بلژیك یك بازیكن
السیلیه قطریك بازیكن
آوس پرتغال یك بازیكن
زنیت روسیه یك بازیكن
ریو آوه پرتغال یك بازیكن