جنجال حضور  گری هوپر در استقلال!

جنجال حضور گری هوپر در استقلال!

 استقلال تهران به‌زودی با گری هوپر، مهاجم انگلیسی قرارداد می‌بندد. بعد از خرید ناموفق شیخ دیاباته و همین‌طور ناكامی محض مرتضی تبریزی، این باشگاه تصمیم گرفت دوباره به دنبال مهاجم برود. این خرید و همین‌طور خریدهایی چون گرو، ایسما، منشا و شیخ دیاباته همه و همه فقط به خاطر این بوده كه آنها بتوانند یك مهاجم گلزن مثل مامه تیام جذب كنند. نكته اینجاست كه استقلال حتی قرارداد آیاندا پاتوسی بازیكن فوق‌العاده خود را هم تمدید نكرد تا حالا انتقادات بالا بگیرد. امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه می‌گفت پول ندارند این بازیكن را حفظ كنند؛ بازیكنی كه به شدت هواداران از عملكردش رضایت داشتند چون نه تنها عالی بازی‌سازی می‌كرد و گل می‌ساخت بلكه با گلزنی‌های خود مثل دو مهاجم آماده عمل می‌كرد. با از دست دادن او، ناگهان پول جور شد و استقلال دیاباته‌ای را خرید كه اصلا كارآیی نداشته و به نظر نمی‌رسد در ادامه فصل هم بتواند برای استقلال بازی‌های خوبی انجام دهد. او فعلا مصدوم است و عضله شكمش پاره شده است.
حالا استقلالی‌ها همچنان برای آن‌كه جای بازیكنانی چون پاتوسی یا مامه تیام را پر كنند، همچنان هزینه می‌كنند. این‌بار آبی‌ها در آستانه عقد قرارداد با گری هوپر، مهاجم انگلیسی قرار گرفته‌اند. چند روزی شایعه حضور او در این باشگاه شنیده می‌شد. سرانجام روز گذشته امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال اعلام كرد شایعات صحت دارد و این بازیكن در فهرست خرید آنهاست: «هوپر یكی از گزینه‌های ماست كه در حال مذاكره با او هستیم اما توافق نهایی شكل نگرفته است. هوپر مورد تایید فنی استراماچونی است، اما سرمربی تیم، نام چهار بازیكن را به ما داده كه در حال مذاكره با آنها هستیم تا بهترین گزینه را به استقلال بیاوریم.»
با تایید احتمال حضور این بازیكن در استقلال اما بلوایی در فضای مجازی به راه افتاد. پرسپولیسی‌ها به مدیرعامل استقلال و همین‌طور وزارت ورزش حمله كردند كه این پول‌ها را از كجا می‌آورند، چراكه دقیقا در زمان نقل و انتقالات قرار بود قرمزها هوپر را به خدمت بگیرند، ولی به خاطر قیمت بالای این بازیكن منصرف شدند. آن روزها ایرج عرب مدیرعامل وقت پرسپولیس در مصاحبه‌ای گفت: «جذب گری هوپر  را تكذیب می‌كنم، قیمت این بازیكن
5/1 میلیون یورو است و بسیار بالاست و ما باید متناسب با بودجه‌مان بازیكن جذب كنیم.»
حالا مشخص نیست آیا قیمت این مهاجم همان 5/1‌میلیون یورو است یا این‌كه راضی شده رقم را تا حد بسیاری پایین بیاورد و راضی به حضور در فوتبال ایران شود. استقلالی‌ها به دیاباته برای یك فصل 550 هزار دلار خواهند داد. هوپر با توجه به سابقه‌ای كه در سلتیك و همین‌طور لیگ انگلیس داشته احتمالا درخواست مالی بیشتری دارد. فتحی هم عازم تركیه شده تا بتواند با این بازیكن پای میز مذاكره بنشیند. دوران طلایی این بازیكن در باشگاه سلتیك اسكاتلند بود. او همراه با این تیم، دو فصل قهرمان لیگ و دو بار هم قهرمان جام حذفی اسكاتلند شد. این بازیكن همچنین در فصل 2012 ـ 2011 آقای گل رقابت‌ها شد. پس از درخشش در انگلیس او عازم باشگاه نوریچ‌سیتی شد و سه فصل در آنجا حضور داشت كه در 64‌مسابقه 18 گل زد. پس از آن هم به صورت قرضی به باشگاه شفیلدونزدی در دسته دوم انگلیس رفت و تا تابستان امسال در آنجا حضور داشت و در مجموع در 82‌مسابقه 30‌گل به ثمر رساند.