قدیمی‌ها

قدیمی‌ها

قاضی شارع
سریال: سربداران
بازیگر:  علی نصریان
جذابیت:  او نقش قاضی را داشت كه در سال‌های دور در سریال سربداران، اغلب با احكامش با مغولان همراه می‌شد و نفع خود را می‌برد. اما ویژگی‌ای كه باعث جذابیت نقش او می‌شد، مهارتش در سخنوری و پیچاندن ماجرا به نحوی بود كه حتی شاكیان و مخاطبان هم متوجهش نمی‌شدند و او با رندی كارش را پیش می‌برد.


 پهلوان اسد
سریال: پهلوانان نمی‎میرند
بازیگر: هادی مرزبان
جذابیت: قاتلی در سیاهی عنوان خوبی برای شخصیت پهلوان اسد است. او كه نام پهلوان را یدك می‌كشید از مرام پهلوانی به دور بود و با آزی كه داشت، خون رفقایش را می‌ریخت و می‌خواست به جایگاهی بالاتر از آنچه داشت برسد. این شخصیت تا پایان قصه چهره‌ اصلی‌اش رو نشد و مخاطب را غافلگیر كرد. مرموز بودن پهلوان اسد، آن سبیل‌های بناگوش دررفته و چشمان پرخونش، او را به یكی از لعنتی‌های جذاب تبدیل كرد.



شعبان استخوانی
سریال: هزاردستان
بازیگر:  محمدعلی كشاورز
جذابیت:  لاتی كه همه از او حساب می‌بردند، این یكی از شاخصه‌های شعبان استخوانی است كه كشاورز با ایفای نقش او و بی‌كلگی‎هایی كه داشت، به آن جان چندباره بخشید. این نقش كه اشاره‌هایی به شخصیت شعبان بی‌مخ كه در دهه 30 بود هم داشت، جزو ماندگارترین شخصیت‌هایی است كه با وجود منفی بودن آن، هنوز كه هنوز است دوست‌داشتنی است.



حضرت والا
سریال:  بانوی عمارت
بازیگر:  صالح میرزا آقایی
جذابیت: حضرت والا در این سریال ابتدا نقش شخصیتی را ایفا كرد كه حس خانواده‌دوستی و یك فرد حامی را به بیننده منتقل می‌كرد اما رفته‌رفته حسادت او به پسرعمویش كه به شازده معروف بود باعث شد تا حضرت والا بخش سیاه نقش و شخصیتش را بروز دهد و در ادامه بیننده را با شخصیت دوگانه‌ای مواجه می‌كند كه بین وجه مثبت و منفی او می‌ماند.



حسام‌بیگ
سریال:  روزی روزگاری
بازیگر: محمود پاك‌نیت
جذابیت:  یک راهزن خوش‌زبان، این شاید اولین تعبیری است که می‌شود در وصف حسام‌بیگ گفت. او در روزی روزگاری راهزنی بود كه تكیه‌كلام معروفش یعنی «گوشتو می‌برم میذارم كف دستت» تا مدت‌ها بین مردم می‌چرخید و استفاده می‌شد.
 پاك‌نیت آنچنان از پس این نقش برآمد كه خیلی‌ها هنوز كه هنوز است او را به اسم حسام‌بیگ صدا می‌كنند.