بدون تدبیر ،  بدون امید

3 ماه مانده به رقابت‌های انتخابی المپیک، کادر فنی تیم امید دستخوش تغییرات زیادی شده است

بدون تدبیر ، بدون امید

فدراسیون فوتبال یك بار دیگر نشان داد در زمان تصمیم گیری‌های مهم می‌تواند تصمیمات اشتباهی بگیرد. چندی قبل، بعد از نتایجی كه كرانچار در مرحله اول مقدماتی المپیك همراه این تیم گرفت، مسؤولان اعلام كردند نتایج مورد تایید آنها نیست. كمیته فنی فدراسیون فوتبال با وجود آن‌كه دستیاران این مربی را خود برگزیده بود، تصمیم گرفت رای به بركناری این مربی دهد. آن روز همه تصور می‌كردند حداقل این كمیته بعد از انتخاب مربی بعدی، این‌قدر زود موضعگیری نكند ولی فقط پس از مدت كوتاهی از انتخاب فرهاد مجیدی، دوباره حكم به بركناری او دادند! مجیدی هم كه می‌دانست با حكم آنها بركنار شده، تصمیم گرفت پیشدستی كند و كنار كشید. در واقع كمیته فنی از نظر مجیدی و منتقدان نقش اساسی را در این زمینه بازی كرد. شاید این به نوعی دهان كجی به تصمیم تاج هم بود. كمیته فنی گویا پیش از انتخاب مجیدی به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید اعتراض داشت و خیلی زود هم مقابلش قرار گرفتند.
البته اختلاف مجیدی فقط با اعضای كمیته فنی نبود. او با حمید استیلی هم به اختلاف خورد. این دو سر مسائل فنی به‌شدت اختلاف نظر داشتند. فرهاد اعتقاد داشت استیلی در امور فنی تیم دخالت می‌كند و حتی در جلسه‌ای كه با تاج داشت از این بابت گلایه كرده بود. اختلافات مجیدی و استیلی به رسانه‌ها كشیده شد. از سوی دیگر خبر رسید فرهاد مجیدی و اكبر محمدی، رئیس كمیته جوانان كه عضو كمیته فنی هم هست، حتی درگیری لفظی شدیدی داشتند و نزدیك بود درگیری‌شان فیزیكی شود. ماجرا از این قرار بود كه محمدی به مجیدی گفته بود باید حتی برنامه تمریناتش را هم به او بدهد! این مساله باعث شد فرهاد از كوره در برود و صحبت‌هایی با محمدی كند كه مشكل بزرگی به‌وجود بیآورد.
در هر صورت مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بعد از انتخاب حمید استیلی به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید در تلاش است آرامش را حكمفرما كند. او به‌خوبی می‌داند این حواشی می‌تواند به امیدها ضربه بدی بزند. به همین علت از حمید استیلی و همین‌طور اعضای كمیته فنی درخواست كرده تا وارد حاشیه نشود. البته خیلی‌ها ابتدا به خود تاج انتقاد دارند و می‌گویند تصمیمات او باعث به‌وجود آمدن این حواشی شده است. به هر حال اگر او فرهاد را انتخاب كرده بود، می‌توانست فضای آرامی برایش به وجود بیاورد ولی تاج تصمیم‌گیری را به‌عهده كمیته فنی سپرد تا آنها بگویند این مربی به كارش ادامه دهد یا نه؟ از دیگر سو خیلی‌ها اعتقاد داشتند برای فرهاد زود است كه سرمربی تیم ملی امید ایران شود و پیش بینی آنها از فعالیت او هم درست از آب درآمد.
استیلی و تیم امید باید كمتر از سه ماه دیگر به رقابت‌های مقدماتی المپیك بروند. بعد از مشورت كمیته فنی و سرمربی جدید دستیاران او هم انتخاب شدند. رضا شاهرودی و امامی‌فر از این پس مربی تیم‌ملی امید خواهند شد. كمیته فنی فدراسیون با چند گزینه دیگر از جمله امیرحسین پیروانی هم صحبت‌هایی كرده و به‌زودی یك نفر دیگر به جمع كادرفنی تیم امید اضافه می‌شود.