پاییز طناز رادیو

معرفی برنامه‌های طنز شبكه‌های مختلف رادیو

پاییز طناز رادیو

شبكه‌های مختلف رادیو بعد از ماه صفر برنامه‌های طنزی را برای شنوندگان خود در نظر دارند. از این رو معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های طنز خود را اعلام كرد.
به گزارش جام‌جم، برنامه‌های صبح جمعه با شما، كوی نشاط از رادیو ایران، خط آزاد، توپ، چوب‌خط از رادیو جوان و عصر صبا، صبح صبا از رادیو صبا و این برنامه قابل پخش نیست از رادیو تهران به عنوان برنامه‌های منتخب معاونت صدا در پاییز سال جاری معرفی شده‌اند.
«صبح جمعه با شما» كه از قدیمی‌ترین برنامه های طنز رادیویی رسانه ملی در ساختار تركیبی- نمایشی محسوب می‌شود و جزو برنامه‌های پرمخاطب این شبكه است، ماهیت آن، نقد و طنزهای اجتماعی همراه با ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مخاطب است. عوامل برنامه تركیبی از چهره‌های شاخص، قدیمی و جوان هستند. در رویكرد تعاملی جدید برنامه، چهره‌های طنز استان‌ها به برنامه افزوده شده‌اند. هنوز هم بسیاری از شنوندگان نام زنده یاد منوچهز نوذری را با این برنامه گره زده‌اند.
این برنامه با ساختار «تركیبی-نمایشی» با موضوع تفریح و سرگرمی جمعه‌ها ساعت 9:30 صبح به تهیه‌كنندگی ساجد قدوسیان و گویندگی نسیم رفیعی و ابوالفضل آقاخانی پخش می‌شود.
شوخی با ورزش در «توپ»
«توپ» برنامه طنز ورزشی است كه با اتفاقات و اخبار ورزشی شوخی می‌كند. مشاركت مخاطب با طرح پرسش در برنامه شكل می‌گیرد و برنامه با مجموعه‌ای از برنامك‌ها كه با توجه به اتفاقات هفته ساخته شده تولید و پخش می‌شود.
شوخی با اتفاقات و حاشیه‌های ورزشی ایران و جهان در قالب‌های مختلف مثل اخبار، آگهی بازرگانی، كارشناسی، شعر، برنامك‌های موسیقی محور، گزارش ورزشی و نمایش كوتاه با مایه طنز به مخاطبان ارائه می‌شود. این برنامه در ساختار «تركیبی-نمایشی» پنجشنبه و جمعه‌ها به طور زنده از ساعت 17 به تهیه‌كنندگی حامد مرادیان و گویندگی اشكان صادقی پخش می‌شود.
این برنامه در ساختار «تركیبی-نمایشی» شنبه تا چهارشنبه‌ها ساعت 14 به تهیه‌كنندگی منصوره توحیدلو و گویندگی حسن اسماعیل‌پور پخش می‌شود.
این برنامه قابل پخش نیست!
«این برنامه قابل پخش نیست» با هدف نقد درست، محترمانه، مودبانه و موثر سیاسی و اجتماعی در فضایی خیالی، معایب رفتار‌های مدیران را به زبان طنز و گاهی كمدی بیان می‌كند.
بالا بردن ظرفیت نقدپذیری میان مدیران و مسؤولان، شوخی با رویدادهای سیاسی و اجتماعی با هدف رشد و اصلاح، از اهداف اصلی برنامه است.
این برنامه در ساختار «تركیبی-نمایشی» با موضوع فرهنگی-تاریخی - ادبی شنبه‌ها ساعت17 و 5 دقیقه و پنجشنبه ساعت: 17 و 30 دقیقه به  تهیه‌كنندگی نیما نعمتی‌زاده و گویندگی وحید رونقی پخش می‌شود.