دار و ندار سلینجر تماشایی شد

دار و ندار سلینجر تماشایی شد


آثار ادبی و اموال شخصی سلینجر كه یك مرد منزوی و یك نویسنده خبرنگار گریز بوده، به نمایش عموم در می‌آید و همه مردم آمریكا می‌توانند به تماشای این آثار بروند. ایسنا به نقل از گاردین نوشته كه كتابخانه عمومی نیویورك مجموعه‌ای از آثار ادبی و اموال شخصی جی.‌دی.سلینجر‌ را به مدت سه ماه به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه بزرگ كه بازدید از آن برای عموم مردم آزاد خواهد بود، مجموعه‌ای از اموال شخصی و آثار ادبی این نویسنده، از نسخه اصلی تایپ‌شده «ناتور دشت» تا قفسه‌ای از كتاب‌های كتابخانه شخصی او را شامل می‌شود.
این نمایشگاه به همت پسر و همسر سلینجر برگزار می‌شود و از هجدهم اكتبر آغاز به كار می‌كند. عكس‌هایی از دوران كودكی،‌ جوانی و میانسالی این نویسنده، مكاتبات میان سلینجر و برخی از دوستان و نویسندگان هم‌دوره‌اش همچون ارنست همینگوی‌ لوازم دوران كودكی این نویسنده از جمله كاسه‌ای كه در سن ده سالگی در یك كمپ تابستانی ساخت و سپس تمام عمر از آن نگهداری كرد، دفترهای یادداشت، گذرنامه، پیپ، عینك و ساعت‌مچی از آثاری هستند كه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند.
این نمایشگاه شامل برخی توصیف‌های این نویسنده از خودش نیز می‌شود كه تاكنون هیچ‌گاه منتشر نشده‌است.
جروم دیوید سلینجر متولد اول ژانویه ۱۹۱۹ در منهتن نیویورك، با انتشار رمان ناتور دشت در سال ۱۹۵۱ و به فروش رساندن میلیون‌ها نسخه از آن به شهرت جهانی رسید. هرچند موفقیت ناتور دشت موجب شهرت فراوان سلینجر شد، اما او با گوشه‌نشینی، از مردم دوری می‌كرد و به‌ ندرت داستان یا كتابی از او منتشر می‌شد. انزوای سلینجر به اندازه‌ای بود كه طی سه دهه گذشته هیچ مصاحبه‌ای از او در رسانه‌های جهان منتشر نشد.
سلینجر كه مجموعه داستان كوتاه «۹‌داستان» را در سال ۱۹۵۳ بعد از ناتور دشت نوشت، در سال ۱۹۶۱ «فرانی و زویی» را منتشر كرد و دو سال بعد «تیرهای سقف را بالا بگذارید نجاران» را كه متشكل از دو رمان كوتاه بود به چاپ رساند.
آخرین اثر به چاپ‌رسیده از این نویسنده سرشناس به ژوئن سال ۱۹۶۵ برمی‌گردد كه «شانزدهم هپ‌ورث ۱۹۲۴» را در مجله نیویوركر منتشر كرد.
یادداشت‌های شخصی یك سرباز، هفته‌ای یك‌بار آدمو نمی‌كشه، نغمه غمگین، دلتنگی‌های نقاش خیابان چهل و هشتم، بالابلندتر از هر بلندبالایی، جنگل واژگون و درست قبل از جنگ با اسكیموها از معروف‌ترین آثار جی.دی.سلینجر هستند.
بنیاد «سلینجر» در ماه فوریه نیز اعلام كرد قرار است مجموعه‌ای از آثار چاپ‌نشده این نویسنده فقید را برای اولین‌بار منتشر كند.