2 قتل و نقص عضو؛ سرانجام درگیری قدیمی 2 طایفه

2 قتل و نقص عضو؛ سرانجام درگیری قدیمی 2 طایفه

دشمنی ریشه دار دو طایفه بارها منجر به بروز درگیری شده بود. اما در آخرین نزاعی كه میان آنها درگرفت، نزدیك به 30 نفر در نزاع شركت كرده و با ضرب و جرح عمدی، باعث قتل و نقص عضو شدند. هر چند رسیدگی به پرونده قتل در حال طی روند قانونی است، اما
روز گذشته پرونده با حضور 12 متهم به ایراد ضرب و جرح عمدی، در دادگاه كیفری یك استان تهران رسیدگی شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به پرونده متهمان پرونده شركت در نزاع دسته جمعی در اطراف تهران در حالی در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران برگزار شد كه دادگاه مملو از افرادی بود كه به عنوان شاكی یا متهم از طرفین دعوا به دادگاه دعوت شده بودند.  سال گذشته با وقوع ایراد ضرب و جرح عمدی بین 30 نفر از شركت‌كنندگان در نزاع و كور شدن چشم یك جوان، رسیدگی به پرونده از سوی مقامات قضایی آغاز شد.  جوانی كه در نزاع چشم خود را از دست داده بود و نادر نام دارد، در طرح شكایت خود در مورد علت بروز درگیری به پلیس گفت: «از سال‌ها قبل كینه و دشمنی ریشه داری بین طایفه ما و یك طایفه دیگر وجود داشت. بارها روی دیوار خانه ما و اقوام ما شعارنویسی می‌كردند و درگیری‌های مختلفی بین ما و آنها رخ می‌داد. تا این‌كه چند شب قبل به یكی از اقوام آنها برخوردم و به من ناسزا گفت و درگیری بین ما و آنها بالا گرفت. عده‌ای از آنها با پاره آجر ، چماق و چاقو و قمه به ما حمله كردند. ما هم از خودمان دفاع كردیم.»
عده زیادی در حادثه شب اول مجروح شده بودند. اما درگیری به همان جا ختم نشد و چند روز بعد بروز درگیری‌های دیگر با انگیزه انتقامجویی منجر به قتل دو نفر از شركت كنندگان در نزاع شد كه رسیدگی به پرونده قضایی در حال طی روند قانونی است.
این در حالی بود كه جوان ضارب كه موجب كوری چشم نادر شده بود، چند وقت بعد از حادثه به‌دلیل
عذاب وجدان از بلایی كه سر پسر جوان آورده بود اقدام به خودكشی كرد و جان خود را از دست داد.
در جلسه دیروز متهمان یك به یك به دفاع از اتهامات خود پرداختند. یكی از آنها اتهام خود را نپذیرفت و گفت: «روز نزاع از همه جا بی‌خبر وارد محله‌مان شدم و دیدم عده زیادی در حال زد و خورد یكدیگر هستند. شیشه‌های مغازه برادرم شكسته شده بود و تعداد زیادی خانم هم بین نزاع‌كنندگان بودند. متوجه شدم عده‌ای از اقوام ما با طایفه‌ای كه با آنها دشمن هستیم، درگیر شده‌اند. اما من از دیدن آن صحنه حالم بد شد و اگر هم می‌خواستم نمی‌توانستم كسی را بزنم.»
دادگاه بعد از شنیدن شكایت همه شاكیان و دفاع همه متهمان، ختم جلسه دادرسی را اعلام كرد. رای دادگاه به‌زودی صادر می‌شود.