اشرافی‌گری  با كدوتنبل‌ها

اشرافی‌گری با كدوتنبل‌ها


  همه‌جا تاریك است، صدای موسیقی كر‌كننده، فضا را پر كرده است. نور پیچ و تاب می‌خورد و خود را می‌اندازد روی مهمان‌ها. یك جادوگر با دماغ بزرگ توی تاریكی رد می‌شود. از آن طرف، «جوكر» با لبخند عمیقش عبور می‌كند. روی دیوارها، تارهای عنكبوت، خفاش‌ها و كدو‌تنبل‌ها، جا خوش كرده‌اند. حتی رومیزی‌ها، چنگال‌ها و زیرلیوانی‌ها هم، همه با طرح تار عنكبوت و خفاش‌اند. این فیلم ترسناك و مخوف هالیوودی نیست، اینجا یكی از مهمانی‌هایی است كه این روزها، به‌مناسبت هالووین برگزار می‌شود؛ مهمانی‌ای كه گاهی هزینه‌های برگزاری آن سر به فلك می‌زند. اینجا هزینه‎های آرایش و لباس یک نفر برای یک شب، به اندازه حقوق یک ماه ‌کارگری ساده است و هرچه هست فرهنگ بیگانه است که  برای ارزش‌های جامعه ‌خط و نشان می کشد و آنها را که دل‌شان به حال فرهنگ کشورمان می سوزد، به معنی درست کلمه می‌ترساند.
از تل گربه‌ای تا شنل جادوگری
 اولین نكته برای شركت كردن در یك مراسم هالووینی، تهیه لباس است. در جشن‌های هالووینی، این لباس، نشانه آدمیت و اصلا شرط حضور هم همین لباس است. لباس هم هر چقدر ترسناك‌تر، جذاب‌تر. این اما به این معنا نیست كه تیشرت طرح كدو تنبلی نمی‌توان پوشید؛ لباسی كه كمترین هزینه را دارد با هزینه تقریبا 40هزار تومانی. ست كامل جادوگری برای دختران، شامل دامن، بلوز، شنل و جاروی كوچك، به اندازه 328هزار تومان هزینه دارد. برای یك شنل مخمل یقه‌دار بلند، از 160هزار تومان تا 170هزار تومان باید دست به جیب شد. برای دزد دریایی شدن، یك تیشرت، یك شلوار و یك شمشیر كوچك لازم است كه حدود 270هزار تومان هزینه دارد. لباس بچه‌ها عموما ارزان‌تر است. یك پیراهن كدویی بچگانه حدود130هزار تومان است. اگر بچه‌ای هم بخواهد در قالب جادوگر قرار بگیرد، والدینش باید حدود 200هزار تومان هزینه كنند. برای تزئینات لباس بیش از اینها باید هزینه كرد. یك تل گربه‌ای برای شخصیت گربه، فیلم
«cat woman» حدود 16هزار تومان است و اگر كسی نقاب زن گربه‌ای را هم بخواهد، باید 20هزار تومان هزینه پرداخت كند. بیشترین هزینه تزئینات اما مربوط به ماسك دست‌ساز كلاغ است كه هزینه‌ای حدود60هزار تومان دارد.
جن‌گیر زنده می‌شود
 برای شركت در جشن هالووین، به جز لباس، گریم و آرایش هم مهم است. ویژگی آرایش هالووین هم به ترسناك‌تر بودنش است، هرچه ترسناك‌تر، جذاب‌تر. در این میان، بازار گریمورها یا حتی دانشجویان داغ است. گریمی كه از صدهزار تومان تا 150هزار تومان شروع می‌شود. گریم‌ زخم روی صورت حدود 300هزار تومان هزینه دارد، مثلا برای شخصیت جن‌گیر، باید حدود 350هزار تومان دست به جیب شد. برای گریم صورتی كه بخشی از پوستش كنده شده و خون همه جا را گرفته است باید 400 تا 500هزار تومان پرداخت كرد. یك جوكر بدون دندان‌های تیز با موهای سبز و خراش گوشه چشم، حدود250هزار تومان است. دندان‌های تیز، صد تا 150هزار تومان هزینه دارد. برای مرد تسخیر شده كه صورتی نقره‌ای دارد و رگ‌هایش هم بیرون زده، حدود 400هزار تومان باید هزینه كرد.
شیرینی اسكلت
 جعبه كوكی پر از شكلات‌های هالووینی استخوان و جمجمه است، دست‌كم 50هزار تومان است و كوكی‌های طرح هالووین با طرح كدوحلوایی‌های خندان از 6500 تا 12هزار تومان هزینه دارند. كیك هالووین با شكلك‌های ترسناك حدود 300هزار تومانی هزینه برمی‌دارد. برای تزئین بسته‌های خوراكی مانند پاستیل و كوكی هم 30هزار تومانی باید دست به جیب شد. آبنبات و چوب شور تزئین شده مخصوص هالووین هم تقریبا 30هزار تومان می‌شود. برای این كه خوراكی‌های جشن هالووین در ظرفی سرو شود، باید ست كامل جشن هالووین تهیه كرد. اگر تا دیروز ایرانیان برای عید نوروز و شب یلدا، آجیل و انار تدارک می‏دیدند و از حال هم خبر می‌ گرفتند این روزها به دلیل بی توجهی برخی مدیران به مسائل اجتماعی و فرهنگی ‌ خیلی‌ها سعی دارند جشن هالووین و کدو حلوایی هایش را به خورد  جوانان بدهند‌.