تعطیلی پشت تعطیلی به صرف شیرینی یزدی

تعطیلی پشت تعطیلی به صرف شیرینی یزدی


 عجب هفته‌ای بود آقا! عجب هفته‌ای بود! از این تعطیلی در می‌آمدیم و می‌افتادیم توی آن یكی تعطیلی! هنوز گرم نشده باید خودمان را آماده می‌كردیم برای تعطیلی بعدی. حالا هم كه بعد از چند روز تعطیلی، سه‌شنبه و چهارشنبه را  آمدیم سر كار و دوباره افتادیم توی تعطیلی بعدی تا روز جمعه كه بیاییم سر كار و روزنامه شنبه را برایتان جمع و جور كنیم. خلاصه كه تقریبا به جز یكی دو روز همه روزهای هفته شیفت بود و تحریریه و صد البته گروه فرهنگی به نیمی از ظرفیت‌شان
سر كار بودند و نه تنها به 20 صفحه روزنامه ثلمه‌ای وارد نشد بلكه یك هفته پرقدرت و با محتوا را هم پیش رو داشتیم... اجازه بدهید ناخنكی به این شیرینی یزدی‌های روی میز بزنیم.
 بله بله... خدمت‌تان عرض می‌كردیم كه هفته پرقدرتی را با نیمی از ظرفیت تحریریه پشت سر گذاشتیم و حالا می‌رویم كه داشته باشیم تعطیلات آخر هفته را! آهان تا یادمان نرفته این را هم بگوییم كه دیروز چشم بچه‌های گروه به سوغاتی یزد روشن شد. عارضیم به خدمت شما كه ساناز قنبری در روزهای گذشته یزد بود و صد البته كه همكاران فرهنگی جام‌جم را هم فراموش نكرد. قنبری كه دست به سوغاتی‌اش خیلی خوب است، روز گذشته چراغ گروه را با یك جعبه شیرینی یزدی روشن كرد ـ اجازه بدهید نگارنده این ستون یك شیرینی دیگر هم بردارد ـ خلاصه كه قند گروه حسابی بالا رفته.
 و اما بعد... اول از همه برویم سراغ گزارش همین صفحه. زینب مرتضایی‌فرد كه خیلی هوای همسایگان را دارد به گوشش خورد كه یكی از دانشگاه‌های بزرگ شرق كشور، زبان‌های خارجی‌اش را توسعه داده و در كنار زبان انگلیسی، حال مبسوطی هم به زبان‌های پشتون، عربی و تركی استانبولی داده. همین هم باعث شد كه دست به گوشی شود و برود سراغ مسؤول مربوطه در دانشگاه بیرجند و حسابی با او گپ بزند. مشروح گزارش مرتضایی‌فرد را همین كنار بخوانید. بخوانید و از درك بالای مسؤولان دانشگاه بیرجند در استان خراسان جنوبی لذت ببرید.
 در صفحه 11 كه صفحه سینمایی گروه محسوب می‌شود رفته‌ایم سراغ یك موضوع متفاوت. قضیه از این قرار است كه صهیونیست‌ها افتاده‌اند دنبال ساخت یك سریال ضدایرانی كه قرار است كه در شبكه‌های نمایش خانگی در آمریكا و كانادا منتشر شود. جالب است بدانید كه این سریال قرار است به سه زبان عبری، انگلیسی و فارسی منتشر شود. داستان هم بی‌ربط به قضایای اخیر و ترورهایی كه از دانشمندان ایرانی داشته‌اند نیست. آن‌طور كه منتقدان گفته‌اند احتمالا محصول جدی نخواهد بود با این حال ما رفتیم سراغ این موضوع تا ببینیم قضیه از چه قرار است.