بهبود دردهای بدن با تای ماساژ  !

بهبود دردهای بدن با تای ماساژ !

   اولین بار در حاشیه یكی از گزارش‌هایم، تای ماساژ را از زبان یك متخصص طب سنتی شنیدم كه می‌گفت این ماساژ در كشور تایلند محبوبیت زیادی دارد و یكی از مواردی است كه باعث شده هر ساله تعداد گردشگران‌ها در این كشور بیشتر شود. او می‌گفت در كشورهای دیگر و همچنین ایران هم در برخی سالن‌ها این ماساژ ارائه می‌شود و این‌طور كه توضیح می‌داد این ماساژ تا حدودی مشابه كار دلاك‌ها در حمام‌های عمومی قدیم است كه البته حركات اصولی‌تر و متناسب‌تر صورت می‌گیرد. به‌تازگی نام این ماساژ را در یكی از سریال‌های ایرانی شنیدم و كنجكاو شدم در مورد این ماساژ اطلاعات بیشتری كسب كنم و در گفت‌وگو با دكتر سیدمهدی میرغضنفری، پزشك و متخصص فیزیولوژی توضیحاتی را دریافت كردم.
ماساژ سنتی تایلند یا تای ماساژ دارای حركات فشاری، كششی و مالشی است و از نوك انگشتان پا تا فرق سر (به‌جز ناحیه شكم و قفسه سینه) را شامل می‌شود كه با افزایش گردش خون به بهبود دردهای بدن كمك می‌كند. این نوع ماساژ به كمك روغن با رایحه‌های متناسب با مشكل هر شخص و روی تشك و زمین انجام می‌شود و با كمك به افزایش گردش خون به رساندن اكسیژن و مواد غذایی بیشتر به عضلات و تقویت آنها منجر می‌شود و می‌تواند موجب بهبود درد زانو و كمر شده و كوفتگی و سفتی و كشیدگی عضلات و تاندون‌ها و رباط‌ها را رفع كند. همچنین این ماساژ می‌تواند به بهبود سردردهایی كه ریشه عصبی دارد كمك كند و حمله‌های میگرنی را به تعویق اندازد و افسردگی و اضطراب و استرس را التیام بخشد.
این متخصص در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: تای ماساژ با افزایش جریان خون در سطح پوست باعث تقویت و تحریك غدد چربی
 زیر پوستی و نرم و لطیف‌تر شدن پوست می‌شود و با فعال كردن غدد مترشح عرق سبب خروج بیشتر توكسین و اوره و دیگر مواد زائد بدن و روشنی پوست می‌شود. البته باید به یاد داشته باشید این ماساژ برای برخی افراد ممنوعیت‌هایی دارد و مبتلایان به سرطان و بیماری‌های خود‌ایمنی، سالمندان دچار پوكی استخوان و آرتریت، افراد دچار روماتوئید و ناراحتی‌های قلبی، كسانی كه مبتلا به تب‌های ویروسی و عفونی هستند و مبتلایان به بیماری‌های پوستی مسری بهتر است از انجام این ماساژ پرهیز كنند.