نگاهی به کیفیت نظرات مردمی در مهرماه

نگاهی به کیفیت نظرات مردمی در مهرماه

تلویزیون و در ادامه برنامه ها، فیلم‌ها و سریال‌های آن به عنوان تولیدات رسانه ملی كشور، مخاطبان زیادی را در سراسر استان‌ها و شهرهای مختلف دارند. تولیداتی كه توسط گروه زیادی از بینندگان این رسانه رصد می‌شود و به همین دلیل بازخوردهای مختلفی هم دارند. یكی از راه‌های دریافت این نگاه‌ها علاوه بر فضایی كه هر برنامه برای خودش دارد، دریچه مدیریت امور ارتباط با مخاطبان اداره كل روابط عمومی سازمان است، بخشی كه به سامانه 162 معروف شده و مخاطبان خیلی وقت‌ها با تماس با آن نظراتشان را درباره برنامه‌ها و سریال‌هایی كه وجود دارد، اعلام می‌كنند.
به گزارش جام‌جم، مدیریت این بخش از سازمان نیز همیشه این نظرات را مدنظر قرار می‌دهند و علاوه‌بر استفاده از آنها، برای آمار و برآورد كمی و كیفی برنامه‌های موجود تلویزیون از آنها بهره می‌برند. به‌تازگی هم آماری از پیام‌های مردمی به 162 در مقطع زمانی نیمه دوم مهرماه جمع‌آوری شده كه در ادامه به آنها اشاره می‌كنیم. طبق این آمار شبكه پنج با 7/57 درصد بیشترین فراوانی در نظرات مردمی را به خود اختصاص داده است. در ادامه هم شبكه كودك با 1/15 درصد قرار دارد. شبكه سه هم با 8/12 درصد رتبه بعدی این جریان را به خود اختصاص داده است.
كدام برنامه‌ها؟
از بین تولیدات این شبكه‌ها هم بیشترین فروانی پیام‌ها به برنامه‌های «بچه‌های‌دیروز» و « به خانه برمی‌گردیم» اختصاص دارد.
در شبكه یك 4/40 درصد نظرات مردمی مربوط به برنامه «سیمای خانواده» بود و «فرمول یك» هم 15 درصد این نظرات را به خود اختصاص داد.
برنامه «زنده‌باد زندگی» هم در شبكه دو 4/27 درصد نظرات را به خود اختصاص داد و بعد از آن هم برنامه «هزار راه نرفته» با 6/22 قرار دارد.
در شبكه سه هم بیشترین آمار پیام‌های مخاطبان به «برنامه‌های ورزشی» و سریال «ستایش» كه به تازگی پخش آن به پایان رسید، تعلق داشت.
در بین شبكه‌های رادیویی هم بیشترین فراوانی نظرات به رادیو اربعین با 60‌درصد اختصاص دارد.