در بحث حقوق بشر مدعی هستیم نه متهم

رئیس قوه قضاییه:

در بحث حقوق بشر مدعی هستیم نه متهم



رئیس قوه قضاییه با بیان این‌كه مبانی اسلامی در رابطه با حقوق بشر بهترین دفاع از حقوق انسان و ارزش‌های اسلامی و كرامت انسانی را دارد، گفت: حقوق بشر برای ما یك فرصت است تا هم عملكرد‌های دفاع از حقوق انسانی را توسط نظام جمهوری اسلامی برای عالم بیان كنیم و هم این‌كه معلوم شود ما امروز در جایگاه مدعی هستیم نه متهم.
به گزارش میزان، آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای عالی حقوق بشر تصریح كرد: جمهوری اسلامی در جایگاه مدعی حقوق انسان است و متاسفانه آنهایی كه امروز داعیه‌دار حقوق بشر و حقوق انسان هستند در جایگاه متهم قرار دارند.
رئیس قوه قضاییه با بیان این‌كه این روز‌ها روز مبارزه با استكبار جهانی را در پیش داریم، تصریح كرد: امروز اگر یك بازنگاهی هم در كارنامه مدعیان حقوق بشر در دنیا و هم به عملكرد جمهوری اسلامی داشته باشیم، می‌شود كیفرخواست بلندی علیه مدعیان حقوق بشر و به‌ویژه آمریكایی‌ها تنظیم شود. یك كیفرخواست بلند كه حقوقدانان عالم تایید كنند چه جنایات، نژادپرستی‌ها و كار‌هایی علیه انسان و حقوق انسان در آمریكا و كشور‌های اروپایی انجام می‌شود. این كیفرخواست باید در یك دادگاه عادلانه بین‌المللی مورد رسیدگی قرار گیرد و بعد معلوم شود ناقضان حقوق بشر در عالم چه كسانی هستند و چه كسانی نقض حقوق انسان را كرده‌اند.وی افزود: در نظام اسلامی دفاع از حقوق بشر در ذات انقلاب اسلامی و در متن قانون اساسی است و داعیه همه مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی است. اگر در جایی تخلف ببینند كه انجام شده قبل از هركس، بیش از هركس و پیش از هركس خود مسؤولان دنبال آن هستند كه با تخلفات برخورد كنند.
رئیس قوه قضاییه تاكید كرد: تخلفات مربوط به رعایت حقوق افراد در ایران یك استثناست. ممكن است در جایی و گوشه‌ای یك اتفاقی بیفتد؛ ولی قبل از هركس خود نظام و مسؤولان مدعی برخورد با تخلف هستند و تخلفات این‌گونه به هیچ عنوان نه به قانون، نه قانونگذار و نه سیاست‌های نظام ارتباطی ندارد و ممكن است حاصل عملكرد فردی در گوشه‌ای باشد.