منطق محکم «نه به آمریکا»

رهبر انقلاب به مناسبت بزرگداشت 13 آبان و در جمع هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان کشور تبیین کردند؛

منطق محکم «نه به آمریکا»

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز و در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر كشور، نسل جوان پرتوان، پرنشاط و پرانگیزه را نعمتی بزرگ و ذخیره‌ای ارزشمند برای ایران خواندند و با اشاره به استمرار خصومت عمیق آمریكا با ملت ایران از كودتای ۱۳۳۲ تاكنون تأكید كردند: آمریكای گرگ‌صفت البته ضعیف‌تر، اما وحشی‌تر و وقیح‌تر شده است و در مقابل، جمهوری اسلامی ایران با دفاع مقتدرانه و منع مستدل مذاكره راه نفوذ و ورود مجدد آمریكا به كشور را سد كرده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین «رونق تولید» را كلید حل مشكلات اقتصادی مردم از جمله گرانی، تورم و كم شدن ارزش پول ملی خواندند و افزودند: نباید همچنان كه مدتی بیهوده منتظر برجام ماندیم، حالا در انتظار اقدامات اروپایی‌ها یا مسائل دیگر معطل بمانیم بلكه باید به داخل دل ببندیم و همه توان را برای رونق تولید به‌كار گیریم.

رهبر انقلاب اسلامی، كودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را سرآغاز دشمنی آشكار شیطان بزرگ با ملت ایران خواندند و افزودند: آمریكایی‌ها با آن كودتا، حتی به دولت مصدق كه به آنها اعتماد كرده بود رحم نكردند و با ساقط كردن دولت ملی، دولتی وابسته، فاسد و دیكتاتور را روی كار آوردند و به این شكل بزرگ‌ترین دشمنی ممكن را در حق ملت ایران انجام
دادند.
ایشان افزودند: دولتی كه با كودتا سرنگون شد، در واقع چوب اعتماد به شیطان بزرگ را خورد و آمریكایی‌ها به‌واسطه رژیم پهلوی بر نیروهای مسلح، نفت، سیاست، فرهنگ، اقتصاد و همه عرصه‌های كشور تسلط كامل یافتند.
رهبر انقلاب با اشاره به این‌كه برخی از جمله آمریكایی‌ها در تلاشند با تحریف تاریخ، آغاز خصومت آمریكا با ایران را به تسخیر لانه جاسوسی ربط دهند، خاطرنشان كردند: آمریكایی‌ها از ابتدای روابط با ایران، با طرح‌های به ظاهر دوستانه، باطناً با ملت ایران دشمنی می‌كردند كه این دشمنی با كودتای ۲۸ مرداد علنی شد و این مقطع آغاز خصومت علنی آمریكا با ایران است.
ایشان، كودتای مرداد ۱۳۳۲ را موجب آگاهی بیشتر ملت خواندند و افزودند: ده سال بعد در سال ۱۳۴۲ كه مبارزات اسلامی و مردمی شروع شد، امام خمینی با درك موضع حقیقی و قلبی مردم، این واقعیت را بیان كردند كه امروز در اذهان ملت ایران هیچ فردی منفورتر از رئیس‌جمهور آمریكا نیست.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با بیان این واقعیت كه آمریكا از آن روز تا امروز هیچ تغییری نكرده است، گفتند: همان شرارت، همان گرگ صفتی، همان تلاش برای ایجاد دیكتاتوری بین‌المللی و همان سلطه‌طلبی بی‌حد، امروز نیز در آمریكا وجود دارد؛ البته با وحشیگری و
وقاحت بیشتر.
در موارد زیادی
حریف را به گوشه رینگ بردیم
ایشان با یادآوری فشار و خفقان حاكم بر ایران در دوران رژیم دیكتاتوری وابسته به آمریكا گفتند: انقلاب اسلامی اساساً علیه آمریكا و آن رژیم وابسته بود و عامه مردم به رهبری امام خمینی، بساط پادشاهی فاسد و وابسته را جمع كردند و جمهوری اسلامی را بر سر كار آوردند.
رهبر انقلاب با یادآوری برخی اقدامات آمریكایی‌ها در ۴۱ سال گذشته از جمله تهدید، كودتا، تحریم، تحریك قومیت‌ها، تجزیه‌طلبی، آشوب‌طلبی، محاصره اقتصادی، نفوذ و روش‌های دیگر تأكید كردند: آنها در این مدت هرچه بلد بودند و می‌توانستند علیه نهادهای برخاسته از انقلاب به‌ویژه اصل جمهوری اسلامی توطئه و اقدام كردند كه البته ما هم در مقابل، هر كاری توانستیم كردیم و در موارد زیادی حریف را به گوشه رینگ بردیم.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای «سد كردن راه نفوذ مجدد سیاسی و تسلط دوباره آمریكایی‌ها بر ایران» را مهم‌ترین پاسخ جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های حاكمان واشنگتن برشمردند و تأكید كردند: منع مكرر مذاكره با آمریكا یكی از ابزارهای مهم بستن راه ورود آنان به ایران عزیز است.
ایشان مخالفت جمهوری اسلامی با آمریكایی‌ها را دارای منطقی مستحكم خواندند و افزودند: این روش عقلانی، راه نفوذ مجدد آمریكایی‌ها را می‌بندد، ابهت حقیقی و اقتدار ایران را به جهانیان ثابت می‌كند و ابهت پوشالی طرف مقابل را در دنیا فرو می‌ریزد.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به تكبر و خوی استكباری آمریكا خاطرنشان كردند: آمریكایی‌ها كه برای مذاكره با سران كشورها بر سر آنها منت می‌گذارند، سال‌هاست برای گفت‌وگو با مقامات ایران اصرار می‌كنند اما جمهوری اسلامی امتناع می‌كند كه تحمل این مساله برای دشمنان ملت خیلی سخت است، زیرا به جهانیان ثابت می‌كند در دنیا حكومتی وجود دارد كه قدرت غاصبانه و دیكتاتوری بین‌المللی آمریكا را قبول ندارد و زیر بار حرف زور نمی‌رود.
آمریكایی‌ها قطعا در مذاكره هیچ امتیازی نخواهند داد
رهبر انقلاب مذاكره با آمریكا را حقیقتاً بی‌نتیجه برشمردند و تأكید كردند: برخی كه مذاكره با آمریكا را حلال مشكلات می‌دانند، صددرصد اشتباه می‌كنند و هیچ نتیجه‌ای از گفت‌وگو با آمریكایی‌ها حاصل نخواهد شد، چرا كه آنها یقینا و قطعا هیچ امتیازی نخواهند داد.
ایشان در همین زمینه این واقعیت را یادآوری كردند كه طرف مقابل، نشستن مقامات ایرانی پشت میز مذاكره را به معنای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی می‌داند و از اصرار بر مذاكره این هدف را دارد كه به جهانیان بگوید فشار حداكثری و تحریم‌ها سرانجام نتیجه داد و ایرانی‌ها به زانو درآمدند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای افزودند: اگر مسؤولان جمهوری اسلامی ساده‌لوحی می‌كردند و به مذاكره می‌رفتند، از فشارها و تحریم‌ها چیزی كم نمی‌شد، بلكه راه برای طرح رسمی توقعات و تحمیل‌های جدید آمریكایی‌ها باز می‌شد.
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش‌های بی‌نتیجه آمریكا برای حذف یا محدود كردن قدرت دفاع موشكی ایران افزودند: امروز به فضل الهی و همت جوانان میهن، دارای موشك‌های دقیق با بُرد 2000 كیلومتر هستیم كه می‌تواند به هر هدفی با خطای فقط یك متر اصابت كند.
ایشان گفتند: اگر به مذاكره می‌رفتیم، آمریكایی‌های متوقع پای موشك‌ها را به میان می‌كشیدند و مثلاً می‌گفتند باید موشك‌های ایران حداكثر ۱۵۰ كیلومتر بُرد داشته باشد كه اگر مسؤولان ما این را می‌پذیرفتند، پدر كشور درمی‌آمد و اگر نمی‌پذیرفتند همین آش و همین كاسه تكرار می‌شد.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تجربه‌هایی نظیر مذاكرات بی‌نتیجه كوبا و كره شمالی با آمریكا را درس‌آموز خواندند و گفتند: مسؤولان آمریكا و كره شمالی متقابلاً قربان صدقه یكدیگر هم رفتند، اما در نهایت آمریكایی‌ها بر اساس روال خود در مذاكرات، یك ذره از تحریم‌ها كم نكردند و هیچ امتیازی ندادند.
رئیس‌جمهور فرانسه یا ساده است یا همدست آمریكا
ایشان با اشاره به اصرار دولت فرانسه به واسطه‌گری گفتند: رئیس‌جمهور فرانسه ملاقات با ترامپ را حلال همه مشكلات ایران دانسته بود كه باید بگوییم این شخص یا خیلی ساده است یا همدست آمریكایی‌ها است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اخیراً نیز با این كه می‌دانستم نمی‌شود، اما برای امتحان و به‌منظور روشن شدن موضوع برای همگان، گفتم با وجود خطایی كه آمریكایی‌ها با خروج از برجام مرتكب شدند، اگر همه تحریم‌ها را بردارند، می‌توانند در مجموعه برجام شركت كنند اگرچه می‌دانستم قبول نمی‌كنند و به همین صورت هم شد.
ایشان با طرح این سؤال كه حد توقف خواسته‌ها و توقعات آمریكا از ایران كجا است، گفتند: آنها فعلاً می‌گویند در منطقه فعال نباشید، به جبهه مقاومت كمك نكنید، در برخی كشورها حضور نداشته باشید و توان دفاعی و تولید موشك خود را متوقف كنید و بعد از این خواسته‌ها خواهند گفت از قوانین و حدود دینی دست بردارید و بر موضوع حجاب اسلامی نیز تأكید نكنید، بنابراین خواسته‌های آمریكا هیچ‌گاه تمامی ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: من چند سال قبل در دیدار با مسؤولان در همین حسینیه گفتم آنجایی كه آمریكا متوقف خواهد شد و دیگر توقع جدیدی مطرح نخواهد كرد، كجاست؟ توقعات آمریكا حد یقف ندارد.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به این‌كه آمریكایی‌ها به‌دنبال بازگرداندن ایران به شرایط پیش از انقلاب هستند، تأكید كردند: انقلاب اسلامی محكم‌تر از این حرف‌ها است و اراده پولادین و عزم راسخ جمهوری اسلامی هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد كه آمریكا با چنین ترفندهایی بار دیگر به ایران بازگردد.
كلید حل مشكلات اقتصادی رونق تولید است
ایشان در ادامه سخنان خود به مسائل داخلی كشور و موضوع رونق تولید اشاره كردند و گفتند: هشت ماه از اعلام شعار سال گذشت. البته در این هشت ماه برخی كارهای خوب انجام گرفته است اما بخش‌هایی هم وجود دارند كه همچنان به كار و تلاش بیشتر نیاز دارند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به این‌كه كلید حل مشكلات اقتصادی كشور در گرو رونق تولید است، افزودند: من اقتصاددان نیستم اما اقتصاددان‌ها به‌صورت اجماعی، در سخنان و اظهارنظرهای خود شعار سال را تأیید كردند زیرا اشتغال، ثروت ملی، رفاه عمومی و حتی پیشرفت علمی به‌واسطه رونق تولید به‌وجود می‌آید.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تأكید كردند: كاهش فشار به مردم و حل مشكلاتی همچون گرانی، تورم و كم ارزش شدن پول ملی تنها با اهتمام به موضوع تولید ملی امكان‌پذیر خواهد بود.
ایشان با اشاره به سخنان چندی پیش وزیر صنعت مبنی بر این‌كه هر جا یك واحد صنعتی در آستانه تعطیلی قرار بگیرد به كمك آن می‌رویم، گفتند: این سخنان، عالی و خرسندكننده است و حالا باید پای این قول بایستند و دیگر مسؤولان نیز همین‌گونه عمل كنند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با انتقاد از رویكرد «منتظر خارجی‌ها ماندن» گفتند: یك مدت معطل برجام بودیم، یك مدت دیگر هم معطل دستور رئیس‌جمهور آمریكا برای تمدید مهلت‌های سه‌ماهه‌ای بودیم كه متأسفانه در برجام گذاشته‌اند و یك مدت هم معطل بمانیم برای رئیس‌جمهور فرانسه و برنامه‌های فرانسوی‌ها، در حالی كه این انتظارها، سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی را دچار بلاتكلیفی می‌كند و كشور را به ركود و عقب‌ماندگی می‌كشاند.
ایشان تأكید كردند: این انتظارها را رها كنید. البته نمی‌گویم رابطه‌ها را قطع كنید بلكه می‌گویم به خارجی‌ها دل نبندید و فقط به داخل دل ببندید.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای به سخنان یكی از استانداران درباره انعقاد ۹۰ هزار میلیارد تومانی قرارداد در استان طی چند ماه اشاره كردند و گفتند: این نشان‌دهنده بخش كوچكی از ظرفیت‌های بی‌شمار استان‌ها است كه باید برروی همین ظرفیت‌ها متمركز شد و آنها را پیگیری كرد.
ایشان یكی دیگر از راه‌های رونق تولید را جلوگیری از واردات كالاهای دارای تولید داخل دانستند و افزودند: عده‌ای هستند كه حیات و ثروت بادآورده‌شان وابسته به واردات است اما واردات زائد و بی‌رویه موجب ورشكستگی تولید داخل و بیكار ماندن جوانان خواهد شد، بنابراین علاج واقعی مشكلات این است كه دولت و مجلس برای عملیاتی و اجرایی شدن سیاست‌های صحیح ابلاغی برنامه‌ریزی كنند.