وضعیت پرسپولیس آنقدرها هم بد نیست

انصاری‌فرد: حتی یك لحظه هم نمی‌خواهیم هواداران نگران باشند

وضعیت پرسپولیس آنقدرها هم بد نیست

 محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از مشكلات و مسائلی كه این باشگاه با آن دست و پنجه نرم می‌كند، آگاه است. او این روزها بیش از گذشته در رسانه‌ها دیده می‌شود و دلیل آن شرایط بحرانی باشگاه پرسپولیس به لحاظ مالی است. انصاری‌فرد به تازگی با یك حامی مالی جدید عقد قرارداد كرد ولی شواهد و قرائن نشان می‌دهد هنوز باشگاه پرسپولیس از لحاظ مالی دچار سخت‌ترین بحران‌های ممكن است و در ادامه این بحران‌ها می‌تواند باشگاه را دچار وضعیت عجیب‌تری كند.
انصاری‌فرد در این مورد به خبرنگار جام‌جم گفت: بله باید قبول كرد كه نمی‌توانم مشكلات را پنهان كنم و بگویم هیچ‌بحرانی وجود ندارد. ما حتی یك لحظه هم نمی‌خواهیم هواداران نگران وضعیت تیم و باشگاه باشند. با هر سختی كه باشد، راه خودمان را پیدا می‌كنیم و ادامه می‌دهیم به همین علت دوست ندارم طرفداران خود را نگران وضعیت تیم كنم.»
او اضافه كرد: «وقتی قبول مسؤولیت كردم و به عنوان مدیرعامل باشگاه دوباره به پرسپولیس برگشتم، مطمئنا فكر این روزها را می‌كردم. پس من برای شانه خالی كردن از مسؤولیت نیامده‌ام و می‌دانم دقیقا باید چطور از بحران‌ها گذشت. برنامه‌های زیادی در ذهن دارم اما باید قدم به قدم پیش برویم.»
مدیرعامل جدید پرسپولیس افزود: «وضعیت پرسپولیس آن‌قدر‌ها هم كه می‌شنوید بد نیست. ما تلاش می‌كنیم با افزایش منابع درآمدزایی، باشگاه پرسپولیس را به بهترین شرایط خود برسانیم. این را می‌دانید كه پرسپولیس باشگاه كوچكی نیست كه به‌سادگی بتوان آن را به بحران كشاند. ما تلاش خود را می‌كنیم تا هواداران هیچ نگرانی به دلشان راه ندهند. قرار نیست باشگاه پرسپولیس به خاطر بدهی‌هایی كه دارد، دست از ادامه كار بكشد. اتفاقا این مشكلات، ما را بیشتر به هم نزدیك می‌كند چون می‌دانیم باید در كنار هم بمانیم و با هم از این مشكلات رد شویم. من راهی غیر از حمایت از یكدیگر در این شرایط نمی‌بینم. هیات مدیره باشگاه در كنار اعضای تیم و هواداران در این وضعیت مطمئنا كنار هم می‌مانند.»
او در مورد وضعیت تیم گفت: «ما در یك‌بازی كه خیلی هم خوب بودیم به تساوی رسیدیم، آن هم در شرایطی كه می‌توانستیم ماشین‌سازی را شكست بدهیم اما مهم این است كه با تمام توان جنگیدیم و شرایط خاصی داشتیم. اگر آن ضربه پنالتی به گل تبدیل می‌شد، حالا سه امتیاز دیگر داشتیم و به صدر جدول نزدیك‌تر بودیم ولی تازه اوایل كار است و فرصت زیادی برای جبران امتیازات از دست رفته داریم. من نسبت به آینده باشگاه و تیم در این فصل خوشبین هستم و فكر می‌كنم خیلی زود امتیازات از دست رفته در دیدارهای گذشته را جبران خواهیم كرد.»
از مدیرعامل باشگاه پرسپولیس كه خودش سال‌ها فوتبالیست و مربی بوده، در خصوص شرایط فنی تیم پرسپولیس هم پرسیدیم كه آیا به گابریل كالدرون، مشاوره‌های فنی می‌دهد یا نه، كه این طور پاسخ داد: نه من از وقتی به‌عنوان مدیر باشگاه وارد پرسپولیس شدم، با كادرفنی به این توافق رسیدیم كه به‌هیچ عنوان در كارش دخالت نكنم. حیطه فعالیت من زمین چمن نیست؛ اما هر كمكی كه كالدرون، مربیان و بازیكنان بخواهند، انجام می‌دهم. ما تلاش می‌كنیم جبهه دوم قدرتمندی بسازیم تا پرسپولیس در زمان بازی بتواند با سادگی خیال فعالیت‌هایش را پیش ببرد.
انصاری‌فرد سپس به بحث در مورد شكایت برانكو ایوانكوویچ علیه باشگاه پرداخت و گفت: بله، برانكو همراه دستیارانش و همچنین ماریو بودیمیر، بازیكن فصل گذشته پرسپولیس شكایت‌هایی را علیه ما در فیفا داشتند. غیر از آن چند پرونده شكایت دیگر هم وجود دارد كه باید به آنها هم رسیدگی كنیم ولی همان طور كه گفتم كارها را از طریق مجرای حقوقی و قانونی پیش می‌بریم. در این مدت، مسائلی هم مطرح شد و گفتند كه برانكو را تهدید به شكایت كردم، در حالی كه من هرگز برانكو یا سایر افراد را تهدید نكردم، فقط گفتم برای هر موضوعی، قانونی وجود دارد و ما خارج از مرزهای قانون نخواهیم رفت. پرسپولیس باشگاه‌ كوچكی نیست. ما یكی از مهم ترین باشگاه‌های آسیا را در اختیار داریم و باید بتوانیم از این تهدیدها برای خودمان فرصت بسازیم. فقط دنبال این هستیم كه در حق پرسپولیس اجحاف نشود. برانكو و دستیارانش برای پرسپولیس زحمات زیادی كشیدند و اصرار من بر این است كه بتوانیم حقوق و مطالبات او را با توافق پرداخت كنیم.
او درنهایت افزود: امیدوارم در بازی مقابل فولاد بتوانیم یك برد دیگر به هواداران هدیه بدهیم تا یك گام رو به جلو برداشته باشیم. در مدت تعطیلی لیگ نیز تلاش می‌كنیم منابع درآمدزایی را افزایش دهیم و پول بیشتری به حساب بازیكنان و كادرفنی واریز كنیم. ما برنامه‌های اقتصادی و مدیریتی كاملی داریم اما زمان می‌خواهیم تا این برنامه‌ها را در باشگاه به انجام برسانیم. با این حال از طرفداران پرسپولیس متشكرم كه ما را حمایت و همراهی می‌كنند. از آنها می‌خواهم با همین دقت و ظرافت به كارشان ادامه بدهند و پشت تیم را خالی نكنند. ما امروز بیش از هر زمان دیگری به حمایت‌ها احتیاج داریم.