ــــــــکـه؟

ــــــــکـه؟

 امرا... احمدجو، نویسنده فیلمنامه سریال تلویزیونی «سلمان فارسی» ضمن اشاره به ویژگی‌های داستانی این مجموعه، مهم‌ترین ویژگی شاخص این اثر را كارگردانی توسط داوود میرباقری در اوج پختگی می‌داند.
این نویسنده چه گفته: آنچه از عهده من برمی‌آمد این بود كه سعی خود را در پرداخت گفت‌وگوهای فیلمنامه كه پیش از من به خوبی نوشته شده بود، انجام دهم.
وی با اشاره به فیلمنامه اولیه و گفت‌وگوهایی كه به آن اضافه كرده است، بیان كرد: فیلمنامه بسیار زیبایی نوشته بودند با لحنی خودمونی و ایرانی و من این كار را مشابه كارهای هزار و یك شب و قصه‌وار می‌دانم. آقای داوود میرباقری سفر پرماجرا و دور و درازی برای من درست كرد و از اصفهان تا شام و فلسطین و مدینه و... دیالوگ‌هایی را طراحی كردم.
این نویسنده و كارگردان درباره روند اجرایی و تولید كار نیز گفت: تا آنجایی كه شاهد بوده‌ام این كار با‌دقت تدارك دیده می‌شود.
مثل همین دیالوگ‌ها كه علاوه‌ بر من، دو نفر دیگر هم در نگارش آنها نقش داشتند.  فكر می‌كنم این فیلمنامه از همه كارهای صدر اسلام مهم‌تر باشد نه به این دلیل كه پروژه‌ای سنگین و الف ویژه است، بلكه به دلیل سوژه‌ای كه دارد، چون درباره ائمه كارهایی انجام شده است و مخاطبان هم آشنایی دارند اما مخاطبان كمی درباره سلمان اطلاعات دارند؛ در حالی كه این شخصیت در نشر اسلام بسیار مهم بوده است. سلمان یك فرد فرهنگی و فرهیخته زمان خود و یك اشراف‌زاده است كه دغدغه‌اش حقیقت است.