13 آبان در قاب سیما

13 آبان در قاب سیما

امروز شبكه‌های سیما ویژه‌برنامه‌هایی را به مناسب 13 آبان روی آنتن می‌برند. به گزارش جام‌جم، پخش این آثار كه رنگ و بویی از روز ملی مبارزه با استكبار جهانی دارند در قالب فیلم سینمایی، مستند، گفت‌وگو، پوشش راهپیمایی در تهران و دیگر استان‌ها و... از دیروز شروع شده است و ادامه دارد.

شبكه یك سیما
امروز از ساعت 9 و 35 دقیقه ویژه‌برنامه «13 آبان» به صورت زنده از راهپیمایی مردم در سراسر كشور پخش می‌شود.

شبكه 2 سیما
 
بررسی ابعاد مختلف واقعه 13‌آبان و روز مبارزه با استكبار جهانی در مستند سیاسی ویژه‌ای كه به همین مناسبت تهیه شده؛ امروز ساعت 17 روانه آنتن می‌شود.
مجموعه مستند «عهدشكن» به تهیه‌كنندگی محمدرضا صباحی كه به بررسی خیانت‌های آمریكا به دوستان و هم‌پیمانان خود اختصاص دارد، پخش آن در 12قسمت 20دقیقه‌ای از شنبه11 آبان به مدت دو هفته ساعت ۲۱ شروع شده است.
«زنده باد زندگی» امروز ساعت 10 و 20 دقیقه به صورت زنده با حضور مهمانان و كارشناسان مختلف به بررسی ابعاد این واقعه تاریخی تاثیرگذار می‌پردازد و در كنار آن، پخش سرود، كلیپ و...نیز در این برنامه تدارك دیده شده است.
برنامه «با ما بیا» با حضور عمو مهربان و خاله رویا به صورت ویژه‌ای كنار دانش‌آموزان به نكوداشت این مناسبت می‌پردازد.
بینندگان این شبكه در «نمادو» كه در فواصل برنامه‌ها روانه آنتن می‌شود می‌توانند گزارش‌های ویژه‌ای از راهپیمایی 13 آبان را از مراكز مختلف پیگیری كنند.
 دوربین‌های واحد پخش شبكه دو؛ امروز از ساعت 11 و 30 دقیقه ارتباط زنده با مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استكبار را فراهم كرده‌اند كه تقدیم مخاطبان خواهد شد.


شبكه 3 سیما
 سریال شبانه «گیله‌وا» با موضوع ضد استكباری این شب‌ها ساعت
 20 و 45 دقیقه مهمان خانه‌های مخاطبان است.
بخش‌هایی از مراسم راهپیمایی 13 آبان از شبكه سه پوشش داده می‌شود.


شبكه 5 سیما
برنامه «به خانه بر می‌گردیم» امروز میزبان مرضیه‌هاشمی مجری شبكه پرس‌تی‌وی خواهد بود.
مجله تصویری صبحگاهی شبكه پنج «یه روز تازه» نیز با دعوت از مسؤولان وزارت آموزش و پرورش معطوف به این مناسبت خواهد بود.
برنامه «در شهر» نیز از مراسم راهپیمایی 13 آبان در  روز دانش‌آموز گزارش تصویری تهیه خواهد كرد.


شبكه نمایش
فیلم سینمایی «تخت جمشید سر روز ولت» به كارگردانی سعید ابراهیمی‌فر محصول 1387 ایران در گونه سیاسی است. این فیلم سینمایی امروز ساعت 13 پخش می‌شود. در خلاصه این فیلم آماده است: آقای فریمن، مستند‌ساز برجسته آمریكایی، فیلم مستندش در جشنواره فیلم‌های مستند به عنوان سینما حقیقت انتخاب می‌شود و برای شركت در جشنواره به ایران می‌آید و...
فیلم سینمایی «شنود» به كارگردانی جیاكومو مارتلی محصول 2006 ایتالیا است. این فیلم امشب ساعت 23 از شبكه نمایش پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: یک شركت خصوصی موفق شده است سیستم شنود بی‌نظیری را طراحی نماید. این سیستم میكروفن تلفن‌های خانگی موجود در هر ساختمان را به یك وسیله جاسوسی غیرقابل تصور تبدیل می‌کند و...



شبكه قرآن و معارف
 مستندهای سراج، 444 روز، خط امام و مراسم رونمایی از تولیدات مركز بسیج ویژه ایام 13 آبان از جمله برنامه‌هایی است كه شبكه قرآن و معارف سیما برای این روز تدارك دیده است.



شبكه هفت سیما
برنامه «صبحی دیگر» شبكه هفت سیما به مناسبت روز دانش‌آموز از ساعت 9 صبح میزبان اسفندیار قره‌باغی خواننده آهنگ «آمریكا آمریكا ننگ به نیرنگ تو» خواهد بود. همچنین در این برنامه از كسانی كه در تسخیر لانه جاسوسی آمریكا نقش داشتند دعوت می‌شود. در بخشی دیگر خسرو معتضد در خصوص دلایل دستاوردهای تصرف لانه جاسوسی و... صحبت خواهد كرد.
برنامه «فرصت برابر» امروز از ساعت 16 میزبان رضوان حكیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود. در این برنامه در خصوص این‌كه چگونه دانش‌آموزان به بصیرت افزایی سیاسی می‌رسند گفت‌وگو می‌شود.
 «دوربین هفت» گزارشی از مراسم رونمایی از دیوارنگاره‌های جدید لانه جاسوسی، موزه 13 آبان و...پخش می‌كند.


شبكه امید
به مناسبت گرامیداشت 13 آبان و روز دانش آموز ویژه‌برنامه «قاب امید» امروز از ساعت 9 به مدت 180 دقیقه از شبكه امید روی آنتن می‌رود. قاب امید در ارتباط زنده و مستقیم با غرفه شبكه امید كه در محل برگزاری راهپیمایی برپاست، حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان را منعكس می‌كند.


شبكه افق
ویژه‌برنامه «عصر» به مناسبت ۱۳ آبان از شنبه روی آنتن رفته است و امشب هم ساعت 22 پخش می‌شود. این برنامه با اجرای نادر طالب‌زاده و با حضور مهمانان داخلی و خارجی به زوایای مختلف وقایعی می‌پردازد كه در 13 آبان و تاریخ‌های مختلف روی داده‌اند.