تجلیل استان قدس از شطرنج‌باز حامی فلسطین

تجلیل استان قدس از شطرنج‌باز حامی فلسطین


آرین غلامی، شطرنج‌باز نوجوان تیم ملی كشورمان كه در مسابقات بین‌المللی كشور سوئد از رویارویی با حریفی از رژیم‌صهیونیستی امتناع كرده بود، با تولیت آستان قدس رضوی دیدار كرد.
این خبر را آستان نیوز منتشر كرده و نوشته كه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در حاشیه دیدار مردمی روزانه خود با آرین غلامی شطرنج‌باز نوجوان تیم ملی كشورمان كه در مسابقات بین‌المللی كشور سوئد از رویارویی با حریفی از رژیم‌صهیونیستی امتناع كرده بود، دیدار و از اقدام انقلابی او تقدیر كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ضمن تقدیر از اقدام انقلابی این شطرنج باز نوجوان كشورمان گفت: این‌كه شما از یك نشان و قهرمانی برای رسیدن به هدفی بزرگ‌تر می‌گذرید و بر سر دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی و اسلامی ایستادگی می‌كنید، بسیار اقدام ارزشمندی است. در مورد پوریای ولی نقل می‌كنند كه به‌خاطر شادی دل مادر رقیبش مسابقه را می‌بازد، پوریای ولی در ظاهر بازنده یك رقابت بود، اما با آن باخت نامش برای همیشه در تاریخ ماندگار شد، ولو اگر پیروز آن رقابت بود نامی از او باقی نمی‌ماند.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین با فاطمه عبادی، هنرمند نقاشی با شن نیز دیدار كرد و گفت:  این‌كه این هنر و استعداد خدادادی‌تان را در مسیر صحیح و بیان ارزش‌های اسلامی قرار دادید، بسیار ارزشمند است. هنر كار با شن شما گرچه در ظاهر ماندگار نیست اما پیامش در ذهن بیننده ماندگار است.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین در دیدار حسین حقیقی، از خوانندگان فعال آثار انقلابی كشورمان بیان كرد: این‌كه شما از استعداد خدادادی خود برای سوق جامعه به سوی كمال، بهتر شدن، گسترش خوبی‌ها و ارزش‌ها استفاده می‌كنید، یك توفیق است؛ در حالی كه انتخاب دیگری نیز شما داشتید.
وی گفت: باید در همه رفتارها و اعمال خود رضایت خداوند را در نظر بگیریم كه او چه می‌پسندد و او چه می‌خواهد.
گفتنی است، این جوانان هنرمند و برگزیده كشورمان به دعوت سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام رضا(ع) به مشهد مقدس مشرف شده بودند كه پس از زیارت بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) با تولیت آستان قدس رضوی دیدار كردند.