تصویرها چه می‌گویند؟

تصویرها چه می‌گویند؟


مجسمه آزادی: ویرانی آزادی و شكست آن را می‌بینیم به‌علاوه تمام چیزهایی كه رویای آمریكایی در آنها شكست خورده است، از جمله مقابله با داعش، عملیات طبس و جنگ تحمیلی عراق با ایران.
مرگ: جمجمه انسان به عنوان نماد مرگ به جای ستاره‌های پرچم آمریكا و نیز سربازان مسلح در این پرچم از جنگ‌افروزی این كشور حكایت می‌كنند.
اسلحه: در چند طرح از سلاح به‌عنوان نماد جنگ‌افروزی آمریكا استفاده شده، اما در یكی از این طرح‌ها به طور مشخص یك هفت‌تیر به نماد آمریكا بدل شده و چند شمسه كه نماد ایران هستند را نشانه رفته، اما براثر مقاومت ایران سرشکسته شده است.
عقاب: روی بسیاری از اسناد رسمی یا اوراق هویتی آمریكایی‌ها نمادی به نام نشان بزرگ ایالات متحده آمریكا نقش بسته است. این نشان عقابی است كه به یكی از پاهایش شاخه زیتون دیده می‌شود به نشانه صلح و به پای دیگرش چند تیر. این نشان در طراحی‌های دیوار موزه 13 آبان تغییر كرده و از آنجا كه تجارت اسلحه و مواد مخدر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تجارت آمریكاست،‌ تیرها و شاخه زیتون جایش را به مواد مخدر و اسلحه داده است.
تك‌ چشم: چشمی كه بالای یك هرم قرار دارد، نمادی است كه روی واحد پول آمریكا یعنی یك دلار نقش بسته. در یكی از طرح‌ها این نماد را می‌بینیم كه در خون شناور است و از خونخواری ایالات متحده آمریكا حكایت دارد.
حقوق بشر: گلوبال هاوك به عنوان یك پهپاد جاسوسی در یكی از طرح‌ها استفاده شده و در مقابل آن هواپیمایی ایرانی به نمایش درآمده كه سرنشینانش توسط آمریكایی‌ها به كام مرگ كشانده شدند و این تضاد شعارهای حقوق بشری آمریکا را زیر سؤال می‌برد.