سفر خانوادگی به تركیه  بعد از سرقت یك میلیاردی

دستبرد مرد میوه فروش به حساب 100 مشتری بانك

سفر خانوادگی به تركیه بعد از سرقت یك میلیاردی



مسافرتركیه پس از خالی كردن حساب‌های بانكی صد مشتری بانك به تركیه سفر كرد، اما پس از بازگشت به كشور دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل و با شكایت افرادی كه حساب‌های بانكی‌شان خالی شده بود در دستور كار پلیس فتای استان البرز قرار گرفت. تحقیقات از شاكیان نشان داد، كارت عابربانك آنها در اختیار خودشان بوده و از حسابشان برداشت شده است. پس از این شكایت‌ها، بررسی موضوع در دستور كار كارشناسان اداره مقابله با جرایم و عملیات پلیس فتا قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد برداشت به‌صورت اینترنتی نبوده و از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان و عابربانك از حساب مالباختگان خالی شد كه اطمینان ماموران به كپی اطلاعات كارت بانكی مالباختگان از طریق اسكیمر به یقین تبدیل شد. بررسی‌های تخصصی روی پرونده مشخص كرد، متهم پس از سرقت و كپی كارت بانكی بیش ۳۵۰ نفر از شهروندان با دو دستگاه کارت‌خوان سرقتی كه متعلق به میوه‌فروشی سیار بوده به مشاهده موجودی كارت اقدام كرده و در صورت وجود موجودی با خرید طلا و دخانیات، موجودی كارت را خالی كرده‌اند.
سارق حساب‌های بانكی برای این‌كه ردی از خود باقی نگذارد، با یك وانت در محله‌های مختلف بساط می‌كرد و خریداران بدون توجه به دستگاه اسكیمر، كارت را به او داده و رمزشان را اعلام می‌كردند. ماموران با شناسایی هویت سارق، راهی خانه‌اش شدند، ولی او همراه خانواده‌اش به تركیه گریخته بود. ماموران با زیر نظر گرفتن دو ماهه متهم و خانواده‌اش متوجه بازگشت او به كشور شدند كه بلافاصله وی را در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل كردند. در بازرسی از مخفیگاه این متهم تعداد زیادی كارت خام بانكی، دستگاه اسكیمر و سایر لوازم ملزوم برای كلاهبرداری اسكیمری كشف شد.
 سرهنگ اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به این خبر گفت: متهم در مواجهه با مدارك و مستندات دقیق ماموران به كپی كردن از كارت ۳۵۰ نفر از شهروندان اعتراف كرد كه تاكنون به برداشت غیرمجاز از كارت بانكی صد نفر از آنها به ارزش یك میلیارد تومان اقرار كرده است. تحقیقات روی این پرونده ادامه دارد و تاكنون هشت نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.