دستبرد  دزد پورشه‌سوار  به خانه‌های اعیانی

سارق به سرقت 5 میلیارد تومانی از خانه ها اعتراف كرد

دستبرد دزد پورشه‌سوار به خانه‌های اعیانی

دزد حرفه‌ای، خانه كه با پورشه در محله‌های مرفه‌نشین سرقت می‌كرد، پس از دستگیری به‌دزدی پنج میلیاردی اعتراف كرد. تحقیقات برای دستگیری دو همدست فراری‌اش ادامه دارد.
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح این پرونده به خبرنگار جام‌جم گفت: از چندی قبل كارآگاهان مبارزه با سرقت خانه در جریان سرقت‌های مشابهی در سطح استان البرز قرار گرفتند. بررسی محل‌های سرقت نشان داد، سارقان به شیوه‌ای مشابه با تخریب در آپارتمان‌ها در محله‌های شمالی شهر به سرقت پول و طلا اقدام كرده‌اند.
با بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت، سرنخ‌هایی از سه سارق حرفه‌ای به‌دست آمد و شناسایی مخفیگاه آنان در دستور كار قرار گرفت. دزدان برای این‌كه ردی از خود بر جای نگذارند از پلاك‌های جعلی استفاده می‌كردند. تجسس‌ها در این باره ادامه داشت تا این‌كه تیراندازی در خانه به كارآگاهان گزارش شد. با بررسی ماجرا مشخص شد، دزدان خانه وقتی با همسایه‌ها روبه‌رو شدند برای فرار از محل اقدام به تیراندازی كرده‌اند.
وی ادامه داد: چند روز بعد هم هنگامی كه سارقان در حال سرقت از خانه‌ای بودند، مدیر ساختمان متوجه شده و با قفل كردن در خانه با پلیس تماس می‌گیرد. سارقان كه متوجه حضور ماموران در مقابل خانه شده بودند اقدام به درگیری مسلحانه كرده و با شلیك 30 گلوله از محل گریختند. سرانجام مخفیگاه سركرده باند در منطقه سرآسیاب ملارد شناسایی شد و وقتی سارق حرفه‌ای خود را در محاصره ماموران دید، شروع به تیراندازی كرد. در این درگیری كارآگاهان پلیس آگاهی متهم را خلع سلاح  و دستگیرش كردند. ماموران از مخفیگاه متهم یك قبضه سلاح كمری، تعدادی فشنگ، دیلم، دستگاه فرز، دستگاه طلایاب، دستكش و نقاب كشف شد. نادربیگی با اشاره به كشف خودروهای گرانقیمت مانند اوپتیما،آزرا و پورشه در پاركینگ خانه متهم گفت: متهم سال 94 از زندان آزاد شده و دوباره سرقت‌های خانه را آغاز كرده و در این مدت همراه دو همدستش در مناطق مختلف مرفه‌نشین استان البرز، غرب استان تهران، شهر تهران و برخی استان‌های كشور اقدام به سرقت كرده و تحت تعقیب قضایی هستند.
وی افزود: متهم تاكنون به ۱۳ فقره سرقت، به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان اعتراف و تحقیقات پلیس برای سایر سرقت‌های احتمالی همچنان ادامه دارد. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دو همدست متهم ادامه دارد.