کاهش وزن با دستگاه‌های لاغری

کاهش وزن با دستگاه‌های لاغری

با پیشرفت فناوری‌های جدید و همین‌طور افزایش اقبال عمومی به كاهش وزن، مهندسین پزشكی اختراعات و ابتكارات فراوانی داشته‌اند كه مهم‌ترین آنها را معرفی می‌كنیم. ولی قبل از شروع یادآور می‌شود این دستگاه‌ها تا‌كنون هیچ‌كدام قادر به سوزاندن یا دفع چربی‌های بدن نبوده‌ و فقط با فشرده‌سازی یا با جابه‌جایی چربی‌ها كمك به كاهش سایز می‌كنند، لذا تاكید می‌شود به تبلیغات گمراه‌كننده‌ای كه گاهی با مضامینی از قبیل دفع چربی از ادرار یا مدفوع یا آنالیز چربی با كبد و... می‌شود مطلقا توجهی نشود.
كرایو لیپولیز:  یك روش برای تخریب و مرگ برخی بافت‌های ناخواسته مانند زگیل و خال به وسیله ایجاد سرمای شدید در آن نقطه است كه برای كشتن سلول‌های ذخیره‌كننده چربی نیز موثر است.پس از مردن سلول‌های ذخیره چربی این بافت به صورت زباله درآمده و به مرور توسط بافت‌های فاگوسیت‌كننده خورده شده و دفع می‌شود، ولی لازم به ذكر است كه چربی‌های باقیمانده دوباره بازیافت می‌شود و اگر در اثر یك برنامه ورزشی منظم و طولانی مدت سوخته نشود در سلول‌های ذخیره‌ای جدید دوباره ذخیره می‌شود. علاوه بر این‌كه همیشه خطر سوختن و نكروز اندام‌های اصلی و پوست در اثر سرما وجود دارد.
آر اف: در این روش حباب‌های چربی در بافت‌های ذخیره‌كننده چربی با برخورد امواج رادیویی قوی و موثر دچار لرزش شده یا می‌تركند یا فشرده و كوچك می‌شوند. این روش در كاهش اندازه موثر است، ولی كمك زیادی به كاهش وزن یا كاهش مقدار چربی‌های بدن نمی‌كند. نكته قابل ذكر در این روش این است كه بلافاصله بعد از هر جلسه كویتیشن حداقل یك ساعت پیاده‌روی تند ضروری است و در غیر این‌صورت اسیدهای چرب آزاد شده از آن منطقه سریعا در كبد رسوب كرده و شخص دچار كبد چرب می‌شود. این روش برای افرادی كه دارای تری‌گلیسیرید بالا یا دچار كبد چرب باشند، توصیه نمی‌شود. از محسنات این روش سفت كردن اندام‌های شل است.
كویتیشن: در این روش به‌وسیله هدایت جریان الكتریكی از نقطه‌ای كه تجمع چربی وجود دارد ایجاد گرما می‌شود و در نتیجه حباب‌های چربی یا می‌تركند یا در اثر گرما نرم شده و در جریان خون آزاد می‌شود، ولی مانند روش آراف، انجام پیاده‌روی بلافاصله بعد از انجام كار و مراقبت‌ها و ملاحظات كبدی ضروری است. در این روش به بازسازی پوست نیز تا حدی كمك می‌شود.
جی فایو و ماساژور: از قدیمی‌ترین دستگاه‌های كمك به كاهش اندازه هستند كه مانند دستگاه‌هایی كه در بالا نام‌برده شد عمل می‌كنند، ولی با فناوری‌ پایین‌تر و سطح تاثیرگذاری كمتر.