خط و نشان برای واشنگتن از خیابان طالقانی

راهپیمایی روز ملی مبارزه با استكبار در سراسر كشور برگزار شد

خط و نشان برای واشنگتن از خیابان طالقانی

ملت ایران در روز ملی مبارزه با استكبار با حضور گسترده خود یك بار دیگر صدای نفرت و انزجار خود را از استكبار جهانی و در راس آن شیطان بزرگ به گوش جهانیان رساند.
دیروز همه شهرهای ایران یكپارچه صدای مرگ بر آمریكا برآوردند. در تهران نیز مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استكبار شركت كردند و مقابل لانه سابق جاسوسی آمریكا حضور یافتند. حضور پرتعداد دانشجویان و دانش‌آموزان از جلوه‌های بارز مراسم دیروز بود و اقشار مختلف مردم با آتش‌زدن پرچم آمریكا و اسرائیل انزجار خود را از سیاست‌های خصمانه مستكبران نشان دادند.
همچنین جمعی از شركت‌كنندگان در این مراسم با اجرای نمایش‌های میدانی، افول قدرت آمریكا و اسارت هم پیمانانش را به تصویر كشیدند.در بخش دیگری نیز، راهپیمایان با خلق تصویری از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریكا، اسارت وی را به جهانیان نشان دادند.
 راهپیمایان با حمل دستنوشته‌هایی كه از سخنان رهبر معظم انقلاب اقتباس شده بود، افول قدرت آمریكا را یادآوری كردند. همچنین راهپیمایان شركت كننده در مراسم روز ملی مبارزه با استكبار كه در برابر لانه جاسوسی سابق آمریكا در تهران حضور یافته بودند،FATF را «برجام ۲» خواندند.بنا براین گزارش، راهپیمایان تهرانی با حمل دستنوشته‌هایی با یادآوری سرنوشت برجام، به دولتمردان نسبت به تفاهمی دیگر با غرب از جنس برجام هشدار دادند.
پیام‌های 13 آبان
سرلشكر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده كل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی یوم‌ا... ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی، بیان كرد: پیام 13 آبان، آزادی و آزادگی ملتی سرافراز و غیرتمند، در‌برابر قدرت‌های پوشالی و اوج آمریكاستیزی و نفرت نسبت به سیاست‌ها و جنایت‌های ضدبشری آمریكا در ایران و جهان است.
به گزارش فارس، وی 13 آبان را نمادی از سه رویداد تاریخی دانست و گفت: در هر سه حادثه، در یك طرف بازیگر اصلی و كارگردان آمریكاست و در مقابل آن رویكرد دینی و ملی جوانان انقلابی، كه در هر سه مقطع، همگرایی با رهبری واحد و همسویی با گفتمان دینی به محوریت حضرت امام(ره) مشهود است.
فرمانده كل ارتش ابراز كرد: آنچه باعث اقدام شجاعانه جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی شد، اولا عقبه ذهنی جامعه ایرانی از رفتارهای تحقیرآمیز و ضد مردمی آمریكا در وقایع تاریخی قبل از انقلاب، مانند كودتای 28 مرداد، حمایت از رژیم منحوس پهلوی و چپاول منابع ملی ایران، ادامه دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی و ثانیاً بررسی رفتار آمریكا در كشورهای مختلف در طول صد سال گذشته بود.وی اذعان كرد: 13 آبان به مستضعفان و مسلمانان عالم نشان داد كه می‌توانند در برابر غارتگران و چپاول‌گران و زورگویان متفرعن و زیاده‌طلب، راه مقاومت و ایستادگی را برگزینند و در این راه پیروز شوند.
فرمانده كل ارتش ابراز كرد:  نهال انقلاب، امروز به شجره طیبه تنومند و پرثمری تبدیل شده كه سایه آن كل منطقه غرب آسیا را در برگرفته و آثار و بركات این انقلاب برای كشور عزت، پیشرفت، امنیت و آرامش به ارمغان آورده و برای منطقه الهام‌بخش و امیدآفرین بوده‌است.
وی خاطرنشان كرد: امروز انقلاب اسلامی و فریاد حق‌طلبی و عدالت‌خواهی ملت بزرگ ایران در برابر استكبار جهانی، به بركت خون شهیدان و مجاهدت دلیرمردان و شیرزنان، از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته و ملت‌های مستضعف و مسلمان را متوجه خود كرده است.موسوی گفت: انقلاب اسلامی ایران به‌رغم خواست و باور دشمنان و مستكبران، 40 سالگی را پشت سر گذاشته و با سرعت گردنه‌های خطرناك را درنوردیده و مسیر پیشرفت و بالندگی را طی می‌كند. امروز انقلاب شكوهمند اسلامی مردم ایران به بلندای اقتدار و عظمت دست یافته و در جایگاه تعیین‌كننده قرار گرفته است.
فرمانده كل ارتش تاكید كرد: در پرتو الهام‌بخشی، استكبارستیزی و مقاومت اسلامی، شیطان رانده شده از منطقه، طعم تلخ شكست و سرخوردگی را چشیده و جایگاه خود را از دست داده و در مسیر افول با سرد‌مداری ترامپ با سرعت بیشتری به سقوط نزدیك می‌شود.
موسوی گفت: در آغاز فصل جدیدی از حیات طیبه انقلاب اسلامی و طلیعه گام دوم انقلاب، بر همگان به‌ویژه جوانان عزیز لازم است، فراز و فرودهای گذشته را دقیق بشناسند و از رویدادهای گذشته درس بگیرند و با شناخت درست از آرمان‌ها و در مقابل آن دشمنی‌ها، گام‌های عزت و پیشرفت را محكم‌تر و سریع‌تر بردارند، زیرا دشمن با جدیت به دنبال تحریف واقعیات و حقایق است و از همه ابزارهای شیطانی برای انحراف در مسیر انقلاب بهره می‌گیرد.