راز سرقت از خانه‌های لاكچری تهران

راز سرقت از خانه‌های لاكچری تهران


باند سرقت مسلحانه از خانه‌های شمال شهر تهران بعد از دومین سرقت به دام ماموران افتادند و در حالی كه سردسته باند از دست ماموران گریخت،دو‌متهم دیگر پای میز محاكمه اتهام خود را پذیرفتند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اواسط سال گذشته،نیمه‌های شب زن جوان وارد خانه شان در خیابان سعادت آباد شد و با دیدن افرادی ناشناس در خانه اش داد و فریاد به راه انداخت.سارقان كه در حال جمع كردن وسایل قیمتی خانه بودند با ورود صاحبخانه اقدام به فرار كردند و هنگام فرار مرد همسایه را كه با صدای زن همسایه از خانه اش بیرون آمده بود،با چاقو مجروح كردند.
صاحبخانه كه چهره سارقان را دیده بود در طرح شكایت خود توانست به پلیس كمك كند كه از روی چهره نگاری، متهمان را دستگیر كند.
سارقان بعد از دستگیری، به سرقت از خانه زن جوان اعتراف كردند و گفتند كه چند وقت قبل به خانه‌ای در خیابان میرداماد هم دستبرد زده و اموال قیمت زیادی از آنجا دزدیده‌اند. این در حالی بود كه سردسته اصلی باند سرقت متواری شد. اما پرونده قضایی دو متهم دیگر برای رسیدگی به دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد.
متهم ردیف اول كه رامین نام دارد در دفاع از خود گفت: «چند وقت قبل با همدستی دو نفر از دوستانم نقشه سرقت از خانه‌های مجلل را كشیدیم. از چند وقت قبل خانه را تحت نظر می‌گرفتیم و وقتی مطمئن می‌شدیم خانه خالی است، با پیچ گوشتی و ابزار دیگر در را باز می‌كردم. من و فرید وارد خانه می‌شدیم و علی با ماشین مقابل در كشیك می‌كشید. از خانه اول چند تخته فرش ابریشم و مقداری وسایل عتیقه و تلویزیون سرقت كردیم كه فرید همه را برداشت و گفت سهم ما را می‌دهد اما نداد، اما در سرقت دوم با ورود صاحبخانه،نقشه مان ناكام ماند.قبول دارم كه من با چاقو به مرد همسایه ضربه زدم.»
بعد از آن علی به‌عنوان متهم دیگر پرونده در دفاع از خود گفت: «من اتهام مشاركت در سرقت را قبول ندارم. چون فقط راننده بودم و فرید تنها صد هزار تومان به من پول داد و از اموال سرقتی چیزی نصیبم نشد.حالا هم یك سال است در زندانم و همسرم از من جدا شده و تمام زندگی‌ام نابود شده. اما در این مدت اعتیادم را ترك كردم و توبه كرده‌ام.»
قضات شعبه نهم دادگاه كیفری بعد از شنیدن اظهارات متهمان ختم جلسه دادرسی را اعلام كردند.