جشن داریم چه جشنی

جشن داریم چه جشنی


خب در جریان هستید كه چهارشنبه این هفته به مناسبت سالروز امامت امام زمان(عج) تعطیل است. به همین مناسبت هم مسجد جمكران برنامه‌هایی را تدارك دیده. آنطور كه معاون فرهنگی مسجد جمكران گفته برگزاری همایش «عهد جانان»، اجتماع «قلب‌ها»، صبح‌گاه مشترك شش هزار یگان نظامی و رونمایی از اپلیكشین «شمیم» (شبكه مردمی یاوران مهدی) از جمله برنامه‌های یك هزار و صد و هشتاد و یكمین سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) است.
حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی این را هم اشاره كرده كه این برنامه‌ها كاملا خانوادگی است و برای اقشار مختلف مردم طراحی شده: «برای افزایش بیش از پیش همدلی والدین و فرزندان بازی‌های خانوادگی را طراحی كرده‌ایم، در حوزه نوجوان و جوان مسابقه «دوست خوب من» طراحی شده است، در برنامه‌های بزرگسالان و زوج‌های جوان شعار «رُحَمَاءُ بَینَهُمْ» را محور قرار دادیم تا اجتماع قلب‌ها محقق شود.»
جالب است بدانید كه دامنه این برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی در فضای مجازی هم رسوب كرده است. مثلا این‌كه پویش # نذر_همدلی با شعار «برای آمدنت همدل باشیم» راه‌اندازی شده تا هر كس به هر طریقی كه می‌تواند با دیگران در زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عجل‌ا... تعالی فرجه) همدل و همراه شود.
تجلیل از ده تا ۱۵ نفر از موكب‌داران فعال مهدوی در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی نیز از دیگر برنامه‌های این شب در مسجد جمكران خواهد بود. به گفته معاون فرهنگی مسجد جمكران، مبارزه با انحرافات، روشنگری، تعظیم شعائر مهدوی، متوجه كردن قلوب زائران به امام زمان (عجل‌ا... تعالی فرجه) و معرفت بخشی از محورهایی است كه به تناسب آنها از این موكب‌داران تقدیر به عمل می‌آید.
حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی این را هم اضافه كرده: چهارشنبه شب، ۱۵ آبان همایش «عهدجانان» با حضور طلاب حوزه‌های علمیه در شبستان كربلای مسجد و نیز جشنی عمومی ویژه زائران در مسجد امام علی(علیه‌السلام) با حضور مداحان و شاعران اهل بیت (علیهم‌السلام) برگزار می‌شود. پنجشنبه، ۱۶ آبان مقارن با نهم ربیع الاول صبحگاه مشترك ویژه یگان‌های نظامی با حضور 6000 نفر و به نیابت از 6000 شهید استان قم همراه با سخنرانی سردار سرلشكر باقری، رئیس ستادكل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برگزار می‌شود. در ادامه عصر پنجشنبه، نهم ربیع‌الاول «اجتماع مردمی قلب‌ها» با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مومنی و مداحی حاج عباس حیدرزاده و نیز شعرخوانی و اجرای گروه‌های سرود برپا می‌شود.