به عقب برگردم، برای عارف حكم نمی‌زنم

واكنش صالحی‌امیری به جدایی ژن خوب از كمیته ملی المپیك

به عقب برگردم، برای عارف حكم نمی‌زنم

سیدرضا صالحی‌امیری صبح روز گذشته در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه حرف‌های جالبی به زبان آورد.از صحبت درباره بلاتكلیفی والیبال گرفته تا ماجرای ژن خوبی كه زیاد در كمیته ملی المپیك دوام نیاورد. او در ابتدا گفت: «از بیش از 170 نفر در كمیسیون‌های 18 گانه كمیته ملی المپیك به‌عنوان یك اتاق فكر بهره می‌بریم. ورزش نیاز به یك اتاق فكر دارد كه ما در ایران از آن بی بهره هستیم. ایجاد اتاق فكر بنای جدیدی است كه بنای ورزش ایران از مجرای آن به نتیجه می‌رسد. بنا دارم تمام تصمیمات خود را از اتاق فكر انجام دهیم.»
صالحی‌امیری درخصوص حضور افرادی از كمیته در قطر گفت: «من و سجادی برای نشست انوك در قطر شركت كردیم. قراخانلو به عنوان سفیر فرهنگی از انوك دعوت شده بود. رئیس و دبیركل و دو مهمان ویژه نیز می‌توانستیم همراه داشته باشیم. من و سجادی و اسلامیان در جلسات انوك شركت كردیم. ما تصمیم گرفتیم در هر سفر رئیس و یك نفر از هیات اجرایی و یك رسانه او را همراهی كند.»
صالحی‌امیری در ادامه درباره شرایط والیبال هم حرف زد و گفت:« اشكالات به وضعیت فعلی والیبال وارد است. والیبال پدیده نوظهوری در ورزش است كه می‌تواند رقیب فوتبال در جامعه باشد. بهترین كار این است كه سكوت كنم. در آینده نزدیك والیبال از بلاتكلیفی خارج می‌شود و من دفاعی ندارم.»
صالحی‌امیری در پایان درخصوص استعفای عارف از كمیسیون صلح و ورزش هم گفت: «این‌كه كسی بگوید سیاسی نیستم خلاف واقع است اما من در این جایگاهی كه هستم سیاسی عمل نمی‌كنم. دستگاه را نمی‌توان با سیاست اداره كرد. افراد پیشنهاد و در هیات اجرایی بحث می‌شود. عارف با جمعی از اصحاب هنر و سینما به من مراجعه كرد و كسی هم او را معرفی نكرد. او گفت پروژه‌ای را در رابطه با صلح و زنان آغاز کرده است كه تصویری از زنان ورزشكار ایرانی را نشان دهد. او گفت می‌تواند این موضوع را در قالب كمیته ملی المپیك سامان دهد تا در IOC جهانی شود. من پذیرفتم چون ایده خوبی بود. اعضای هیات اجرایی هم آن را پذیرفتند. من در اصول مدیریتی كه دارم با فشار رسانه‌ای او را كنار نگذاشتم ولی با فشارهای رسانه‌ای خودش استعفا كرد و كمیسیون عملا تعطیل شد. ما كتبا با استعفا موافقت كردیم ولی رسانه‌ای نكردیم. اگر آن زمان اعلام می‌شد برداشت دیگری می‌شد. اگر به مهر سال گذشته بر می‌گشتم برای او حكم نمی‌زدم. تصمیم گرفتیم محسن رضوانی رئیس كمیسیون شود.»