بالوتلی یك تنه مقابل نژادپرستی

بالوتلی یك تنه مقابل نژادپرستی


بازی برشا در زمین هلاس ورونا در هفته یازدهم سری A را باید تلخ‌ترین بازی این هفته فوتبال اروپا دانست. بار دیگر صدای تلخ و زننده شعارهای نژادپرستانه در مستطیل سبز شنیده شد و این بار ماریو بولوتلی قربانی این جریان شد. این شعارها به قدری زیاد بود كه در اواسط بازی بالوتلی از شعارهای نژادپرستانه هواداران رقیب به ستوه آمده و با عصبانیت توپ را به سمت آنها پرتاب كرد. ماریو بالوتلی حتی قصد داشت زمین بازی را ترك كند كه در نهایت منصرف شد.
داور بعد از این صحنه، بازی را متوقف كرده و سپس طبق پروتكل اعلامی سری A، بیانیه‌ای از بلندگوهای ورزشگاه پخش شد كه هواداران را به خودداری از توهین به او ترغیب می‌كرد. بازیكنان برشا و ورونا به سمت بالوتلی رفته و او را متقاعد كردند به بازی ادامه دهد. این ستاره سابق منچسترسیتی و اینتر در ادامه و در دقیقه 85 یك گل زیبا به ثمر رساند، هر چند گل او مانع از شكست 2 بر یك تیمش نشد.
بالوتلی بعد از پایان بازی به ایوان یوریچ و مائوریسیو ستی، سرمربی و رئیس باشگاه ورونا كه مدعی بودند شعار نژادپرستانه‌ای علیه بالوتلی نشنیده‌اند، واكنش تندی نشان داد. بالوتلی با انتشار ویدیویی كه شعارهای هواداران ورونا علیه او را نشان می‌دهد در شبكه‌های اجتماعی نوشت: از همه همكارانم در زمین فوتبال و بیرون از زمین فوتبال كه با من ابراز همبستگی كردند و به خاطر همه پیامهایی كه هواداران برایم فرستادند متشكرم. از صمیم قلب سپاسگزارم. شما نشان دادید كه مرد واقعی هستید و نه مثل كسانی كه همه شواهد را انكار كردند. بالوتلی در ادامه نوشت: به كسانی هم كه صدای میمون درمی‌آوردند می‌گویم شرم‌تان باد. شرم‌تان باد. جلوی بچه‌ها، همسر، پدر و مادر، دوست و آشنا و فامیل‌تان، شرم تان باد.