«پایتخت ۶» كلید خورد

رحمت و ارسطو مقابل دوربین رفتند

«پایتخت ۶» كلید خورد

روابط عمومی رسانه ملی خبر داده تصویربرداری فصل شش سریال پایتخت آغاز شده است. به این ترتیب می‌توان گفت انتظار علاقه‌مندان مجموعه پایتخت برای شروع این فصل به پایان رسید و آنها می‌توانند نوروز سال آینده بیننده این سریال باشند. سریالی كه برای نخستین بار عید 90 روی آنتن شبكه یك سیما رفت و بعد از محبوبیتی كه نزد مخاطبان یافت، سازندگان را به فكر ادامه دادن آن انداخت به این ترتیب تا كنون پنج فصل را روی آنتن برده‌ و به‌تازگی تصویربرداری فصل شش را هم شروع كرده‌اند.

یادی از الوند
نخستین روز تصویربرداری فصل ششم پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم با اتفاق ویژه‌ای همراه بود. خانواده زنده‌یاد خشایار الوند سر صحنه حاضر بودند و با حضور این مهمانان سریال كلید خورد. دیاكو الوند فرزند خشایار الوند با گفتن ۳،۲،۱ اجازه و دستور فیلمبرداری اولین پلان فصل ششم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» را صادر كرد.
اسفند 97 بود كه خبر فوت ناگهانی خشایار الوند، نویسنده این سریال جامعه هنری را به سوگ نشاند. الوند در حال نگارش فیلمنامه تله‌فیلم پایتخت برای شب سال نو بود اما اجل مهلت نداد و با فوت او،‌ پایتختی‌ها به عزا نشستند و دستشان به ادامه دادن كار نرفت. زمان گذشت و سال98 تهیه‌كننده سریال پایتخت در برنامه سلام‌صبح بخیر شبكه سه اعلام كرد پایتختی‌ها عزمشان را جزم كردند تا فصل ششم را بسازند.



روز آغاز
شنبه ۹ آذر فصل ششم این سریال كلید خورده است و همانطور كه پیشتر در جام‌جم خوانده‌اید، پایتخت در 15 قسمت برای پخش در نوروز ۹۹ از شبكه یك سیما آماده می‌شود. محسن تنابنده در این فصل سرپرست نویسندگان و مشاور کارگردان است.


قصه ششم
الهام غفوری، تهیه‌كننده سریال مدتی پیش درباره استفاده از خط قصه فیلم تلویزیونی پایتخت كه خشایار الوند آن را نوشته است، به جام‌جم گفت: خط قصه به گونه دیگری رقم خورده كه در حال حاضر نمی‌توانم توضیح زیادی درباره قصه فصل شش بدهم، اما حتما سعی می‌كنیم كه مخاطبان را راضی نگه داریم كه از تماشای سریال لذت ببرند. قصه ناتمام آن فیلم تلویزیونی هم فعلا كنار گذاشته شده، شاید روزی دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.
به گفته غفوری قرار است پایتخت این‌بار قصه از مازندران شروع شود و پایتختی‌ها از مازندران به جاهای دیگر سفر كنند.
نویسندگی این فصل با آرش عباسی است. این نویسنده درباره پیوستنش به گروه پایتخت به جام‌جم گفته بود: قبل از پایتخت 6 قرار بود با همدیگر همكاری كنیم و حتی می‌خواستم از پایتخت 5 به گروه در زمینه نگارش كمك كنم، اما از آنجایی كه نگارش این سریال با كار دیگری همزمان شد، نتوانستم همكاری كنم.
او ادامه داد: همچنین از قبل با آقای تنابنده صحبت كرده بودم كه تئاتر پایتخت را هم كار كنیم، ولی مشغله هر دوی ما باعث شد این همكاری شكل نگیرد. تا این‌كه شرایط فراهم شد.


چه كسانی مقابل دور بین رفتند؟
تاكنون هومن حاجی عبداللهی و احمد مهرانفر جلوی دوربین رفته‌اند و گروه فیلمبرداری در حال ضبط سكانس‌های خارجی است و طی روزهای آینده محسن تنابنده جلوی دوربین می‌رود و سكانس‌های مربوط به خانه نقی معمولی فیلمبرداری خواهد شد.



بازیگران این فصل را می‌شناسید؟
محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیكا فرقانی، عطیه جاوید، سلمان خطی، ابوالفضل رجبی وغلامعلی رضایی بازیگران اصلی این سریال هستند.


حذف باباپنجعلی، بازگشت بهبود
همانگونه كه در اسامی بازیگران پایتخت می‌بینید، بازیگر نقش بهبود (مهران احمدی) به قصه بازگشته است اما خبری از بابا پنجعلی با بازی عیلرضا خمسه، یار پنج فصل از پایتخت نیست! غفوری پیشتر این خبر را به جام‌جم داد و گفته بود: نقش برای آقای خمسه داشت تكراری می‌شد و نمی‌توانستیم شرایط جدیدی برای نقش به وجود بیاوریم و این خسته‌كننده بودن برای بازیگر و محسن تنابنده باعث شد تا تصمیم به حذف این كاراكتر بگیریم. این تصمیم از سال گذشته گرفته شد و حال در فصل جدید دیگر بابا پنجعلی را نخواهیم داشت.
این‌كه بهبود كه در فصل‌ پیشین خبر فوتش اعلام شده بود، قرار است به قصه بازگردد اعلام سوال بزرگی ایجاد می‌كند. غفوری اما هنوز در این‌باره توضیحی نداده و گفته است: اجازه بدهید كه ماجراهای مربوط به این شخصیت را در پایتخت 6 ببینید.