مهارت‌آموزی در دستور كار شبكه‌های مختلف سیما قرار می‌گیرد

در نشست ستاد مهارت‌آموزی مطرح شد؛

مهارت‌آموزی در دستور كار شبكه‌های مختلف سیما قرار می‌گیرد



احمدی‌افزادی مدیر شبكه هفت سیما، از برنامه‌های این شبكه برای افزایش مهارت‌آموزی نوجوانان و جوانان گفت.
به گزارش روابط عمومی شبكه هفت سیما، نشست ستاد مهارت‌آموزی سیما به ریاست مسعود احمدی افزادی رئیس ستاد مهارت‌آموزی و نمایندگان این ستاد در شبكه‌های سیما دوشنبه 11آذر  در سالن جلسات شبكه هفت سیما برگزار شد.
مسعود احمدی افزادی مدیر شبكه هفت سیما، در نشست خبری امروز خود درباره حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی و ستاد مهارت‌آموزی گفت: با توجه به كار‌هایی كه شبكه هفت سیما در حوزه زبان فارسی انجام داده است، دبیرخانه ستاد زبان فارسی در این شبكه شكل گرفت.
مدیر شبكه هفت سیما پیرامون ستاد مهارت‌آموزی عنوان كرد: بحث مهارت‌آموزی زبان فارسی در انواع مختلف یكی از ماموریت‌های جدی و محوری شبكه هفت سیماست. مساله اصلی و اساسی امروز در نزد جوانان جامعه ما بحث مهارت است. ما امروز با دانشوران غیرماهر مواجه هستیم؛ با كسانی كه دانایی مبتنی بر غیر توانایی را فراگرفته‌اند.
وی ادامه داد: ستاد مهارت‌آموزی سیما در شبكه هفت سیما مستقر شده و با شعار مردم، آموزش و مهارت كار خود آغاز كرده است. ما یك اقدام ملی را آغاز كردیم و این اقدام ملی با كمك سازمان‌های مرتبط مثل شورای عالی مهارت در كشور انجام می‌شود.
احمدی افزادی گفت: در دنیای امروز مهارت‌آموزی نقش مهمی داشته و از اهمیت خاصی برخوردار است. اكنون عمده كشورها در بخش مهارت‌آموزی در حال پیشرفت هستند و روی مساله مهارت‌آموزی سرمایه‌گذاری می‌كنند.
در این وضعیت ما هم تلاش می‌كنیم در این زمینه اتفاق‌های خوبی را رقم بزنیم.
وی در ادامه بیان كرد: برای پیشرفت در بخش مهارت‌آموزی در مسابقات كشورهای مختلف شركت كردیم و بعد تصمیم گرفتیم كه مسابقات مهارت‌آموزی را در كشور برگزار كنیم كه پیش‌نویس آن از طرف سازمان صداوسیما به اسحاق جهانگیری داده شده است.
مدیر ستاد مهارت‌آموزی ادامه داد: امروز وقت آن است كه در شبكه‌ها با توجه به پتانسیلی كه وجود دارد، در گام اول یك‌بار دیگر داشته‌های خود را تقویت كنیم. همچنین در ادامه قرار است مهارت‌افزایی را تقویت كنیم كه برای آن باید كسب مهارت و احساس نیاز به آن مهم شود. همچنین در بخش مهارت باید به‌گونه‌ای عمل كنیم كه سبب افزایش اعتماد شویم.
وی در ادامه درباره برنامه اقدام این طرح توضیح داد: در این راه با سازمان فنی‌ و حرفه‌ای تفاهم‌نامه امضا كردیم و برنامه برای بین‌المللی كردن بخش مهارت‌آموزی را دنبال می‌كنیم. با نگاهی به برگزاری مسابقات مهارت‌آموزی كشورهای دیگر باید بگویم، متاسفانه ما در كشور از بحث مهارت‌آموزی خیلی غافل بودیم. رویكرد دنیا تغییر كرده ولی ما همچنان اندر خم یك كوچه‌ایم.
رئیس ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: با توجه به برنامه‌های پیش رو، زمان را به سه دوره كوتاه‌مدت (تا اواخر زمستان ۹۸)، میان‌مدت (تا تابستان ۹۹) و بلندمدت (از پاییز ۹۹ تا ۱۴۰۰) تقسیم كرده‌ایم. دوره كوتاه‌مدت از اكنون شروع شده و باید طی این دوره برخی از مسائل به صورت آنی اصلاح شود؛ جریان‌های كوچكی را برای ترویج زبان فارسی راه‌اندازی كرده‌ایم و مراحل مختلف در حال انجام است.
وی افزود: ما در سازمان فنی و حرفه‌ای كشور دو هدف را دنبال كردیم؛ اول این‌كه رخداد‌های بزرگ جهانی مهارت‌محور را منعكس می‌كنیم. بنابراین برای اولین بار مسابقات جهانی مهارت را پوشش گسترده دادیم. المپیك جهانی مهارت شهریورماه در كازان روسیه برگزار شد و با حضور بیش از ۵۰ كشور جهان و ۱۶۰۰ جوان ماهر و با حضور چهار رئیس‌جمهور بزرگ دنیا ولادیمیر پوتین و رئیس‌جمهور چین برگزار شد. كشور ما هم در این مراسم شركت كرد.