پرویز، كارن، هومن و دیگران

پرویز، كارن، هومن و دیگران


 دیروز در همین صفحه، گزارشی منتشر كردیم درباره بیانیه تعدادی از هنرمندان كه راجع به اتفاقات اخیر صادر شده بود. در آن گزارش گفته بودیم حواشی سه برابر شدن قیمت بنزین هنوز ادامه دارد و حالا رسیده به بیانیه هنرمندان. واقعیتش را بخواهید خودمان هم تصور نمی‌كردیم بیانیه هنرمندان هم خودش ادامه‌دار شود. جالب است همان ساعات انتهایی شب كه فایل‌های روزنامه در حال ارسال و چاپ در چاپخانه به سر می‌برده، اتفاقات جالب دیگری هم افتاده كه دامنه‌اش هنوز كه هنوز است، ادامه دارد.
در همان بازه زمانی كه خدمت‌تان عرض كردیم، جناب كارن همایون‌فر از آهنگسازان فیلم‌های سینمایی كه نامش پای آثار مهمی هم هست، متنی در صفحه اینستاگرامش منتشر كرد كه حاشیه‌های زیادی ایجاد كرد. حاشیه‌ها تا حدی بالا گرفت كه با ریپورت شدن پست ایشان، لاجرم حذف شد. همایون‌فر در جملاتی كنایی و طعنه‌آمیز و یادآوری بعضی كنش‌های سیاسی هنرمندان نوشته بود:
«البته كه روزگار سیاه است و همه غمگین، فقط سؤال این است تمام این مدت كه پست‌ها و استوری‌ها به تبلیغات و جشن تولد و آلودگی هوا گذشت حالا كه خود تلویزیون و همه شروع به اعتراض كردند ناگهان آبان سیاه ایران مد شد؟ چرا ایران را سیاه می‌كنیم؟ سیاه خود ماییم، سیاه‌كار خود ماییم. دولت‌ها می‌روند و می‌آیند چیزی كه عوض نمی‌شود حال مردم است. خدا را شكر شخصا تا به حال به كسی رأی ندادم. آنها كه دادند و خود را هم جر دادند الآن بیانیه می‌نویسند؟! عجبا. عزیز، سیاه‌كار خود ماییم.» وسط این دعوا یكی هم مثل پرویز پرستویی- كه حضور پررنگی هم در فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی دارد- پیدا شده و كامنتی زیر پست همایون‌فر گذاشته كه خودش تبدیل به متن شده:‌«درود بر كارن عزیز! دستمریزاد به شما كه حرف حق را زدی!»
صبر كنید! اینها همه تمام ماجرا نیست! به جز اینها،‌موج این حواشی به هومن سیدی هم رسید. این بازیگر كه نامش پای بیانیه مذكور به عنوان یكی از امضاكنندگان به چشم می‎خورد بعد از انتشار فیلمی توسط عده‌ای از منتقدان -كه در جشنواره فیلم فجر سال 1392 جایزه‌اش را به حسن روحانی تقدیم كرده بود- با انتشار پستی به این اقدام واكنش نشان داد. سیدی با ذكر این مساله كه این كار منتقدانش شبیه بازی‌ »آینه آینه» دوران بچگی است نوشته: «چقدر عده‌ای در این خلا فضایی من را یاد همكلاسان خردسالم می‌اندازند. جدا حرف معتنابهی برای گفتن ندارید؟ باشد اگر به تریج قباتان بر می‌خورد سكوت می‌كنیم. لطفا همه ساكت! دوستان خوابند!»