اقدس خانم در تحریریه

اقدس خانم در تحریریه


22 عدد تخم مرغ، چهار كیلوسبزی، مقادیر زیادی سس سفید، زردچوبه به مقدار لازم... نه نه! اشتباه نگیرید! صفحه را اشتباهی نیامده‌اید!
داریم با صابر محمدی مواردی را مرور می‌كنیم كه بزرگوار ابتیاع و برای عصرانه روز گذشته آستین بالا زده و اقدام به تهیه و تولید كوكوسبزی كرده‌اند!
آن‌طور كه ایشان فرمایش می‌كنند حدود چهار ساعت از یكشنبه‌شب را برای تهیه ملات لازم برای كوكوسبزی یك لنگه پا بیدار مانده و در مخلوطی از روغن و سیر، حسابی مایه كوكو را ورز داده تا بتواند عصرانه مبسوطی برای مشتی خبرنگار فراهم آورد.
تقبل ا...! حالا این‌كه استاد چه دستپختی دارند باید منتظر ماند و دید و اصولا این‌كه جان سالم از این ماجرا بیرون می‌بریم یا نه هم خودش یك سوال بزرگ است!
برای شفاف شدن موضوع باید خدمت محترم‌تان عارض شویم كه این سطور پیش از میل شدن عصرانه سبزی‌مآبانه استاد نگاشته شده و طبعا هنوز برای قضاوت، زود است.
و اما بعد... این روزها مصادف با شهادت یك چهره حسابی محبوب و ملی است. صحبت از میرزا كوچك خان جنگلی است.
حالا در این هاگیر واگیر و حاشیه‌های این روزها فرصت پرداختن به این موضوع فراهم نشده بود، ولی خب از آنجا كه میرزا بین بچه‌های گروه فرهنگی محبوبیت بالایی دارد از كنار این موضوع بی‌خیال رد نشده‌ایم.
نمونه‌اش همین آذر مهاجر كه مدتی است حوزه كاغذ را گذاشته كنار و سرش توی كار خودش است. مهاجر برای امروز دو گفت‌وگو مهیا كرده و یكی از آنها با خواننده تیتراژ سریال «میرزا كوچك خان» است.
بله ... بله! ناصر خان مسعودی را می‌گوییم كه خب این روزها سن و سالی از او هم گذشته و كمی هم كسالت دارد.
حالا این‌كه مهاجر چه ادای دینی به میرزا كرده را ورق بزنید و بروید صفحه بعد و صفر تا صد صفحه را واژه به واژه نیوش كنید!
ساناز قنبری، دیگر روزنامه‌نگار و خبرنگار پرتلاش گروه هم رفته سراغ موضوع مالیات‌های هنری كه این روزها حسابی بحث و بررسی‌اش داغ است.
عده‌ای از آن دفاع می‌كنند و عده‌ای دیگر هم آن را مصداق رانت‌خواری می‌دانند. همین موضوع هم باعث شد قنبری تلفن به دست شود و برود سراغ اهالی سینما و راجع به این موضوع با آنها به گپ و گفت بپردازد.
مشروح گفت‌وگوی قنبری را می‌توانید در صفحه 12 بخوانید.
در نهایت هم زینب مرتضایی‌فرد در همین صفحه سراغی گرفته از سیدقاسم موسوی قهار كه حالا شاید اسمش را نشنیده باشید، اما حتما با آثارش آشنا هستید.
برای استحضار عرض كنیم كه ایشان خواننده مناجات‌ها و دعاهای سحری هستند كه حتما گوش‌تان با آن آشناست.
استاد این روزها در بستری بیماری است.