روسای فدراسیون‌ها قرار بود اسپانسر بیاورند!

صالحی‌امیری: سیاست سلطانی فر تشویق است نه ایجاد استرس برای كسب مدال

روسای فدراسیون‌ها قرار بود اسپانسر بیاورند!



سید رضا صالحی‌امیری، رئیس كمیته ملی المپیك در نشست خبری كه صبح دیروز در محل این كمیته برگزار شد، گفت: همه ورزشكاران كه امید به كسب سهمیه آنها وجود دارد، در معرض نظارت و آنالیز دقیق ما هستند تا مسائل و مشكلات مربوط به آنها بررسی و حل و فصل شود. حمایت ما تا المپیك ادامه دارد.
وی درباره انتظارات زیاد مسؤولان از فدراسیون‌ها و ورزشكاران برای كسب سهمیه و مدال گفت: سیاست سلطانی فر، ایجاد استرس نیست، بلكه می‌خواهد تشویق كند. در ستاد بازی‌ها انتظارات مطرح شده جنبه تشویقی دارد، نه جنبه استرسی. به صراحت می‌گویم ما و وزارت ورزش و كمیته پارالمپیك با هماهنگی كامل حركت می‌كنیم.
وی درباره شرایط كیانوش رستمی در وزنه‌برداری هم گفت: با قهرمانان زیادی ارتباط دارم و وظیفه اخلاقی خودمان می‌دانیم كه از آنها حمایت كنیم. برای مثال آیا تلاش برای ایجاد ارتباط سازنده میان او و فدراسیون در راستای منابع ورزش بود یا نه؟ در خصوص میلاد وزیری در تیراندازی با كمان چطور؟ باید به گذشته قهرمانان توجه كرد.كیانوش و بقیه قهرمانان ملی هستند و از او حمایت خواهیم كرد. المپیك توكیو پایان دنیا نیست و باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.
رئیس كمیته ملی المپیك درباره بودجه تیم فوتبال امید گفت: ما تا امروز طی توافق سه جانبه با وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، مسؤولیت این تیم را به فدراسیون واگذار كردیم و هیچ مداخله‌ای نداشته‌ایم. وظیفه ما حمایت مادی و معنوی است و تا الان 400 میلیون نیز كمك كرده‌ایم. قطعا نتایج اخیر رضایت بخش نبوده، اما توصیه می‌كنم تیم امید را تشویق كنید، نه تخریب. تاج هم جلساتی را با سلطانی‌فر در این باره داشته‌ و من امیدوارم این تیم بتواند از این پیچ سخت عبور كند و به المپیك برسد.
وی در پایان درباره مشكلات مالی بعضی از فدراسیون‌ها گفت: ما كه نمی‌توانیم به همه نیازها پاسخ بدهیم. همه روسا گفته بودند اسپانسر می‌آورند، اما متاسفانه این اتفاقات كمتر می‌افتد. ما 90 درصد كمك به ژیمناستیك را داشته‌ایم و حتی چیزی بیشتر نیز داده‌ایم. ما 27 میلیارد كمك و پنج میلیارد نیز خارج از مصوبه به فدراسیون‌ها كمك كرده‌ایم و كارهای دیگری نیز انجام می‌دهیم.