برای المپیك به فدراسیون‌ها فشار نمی‌آوریم

پیمان فخری: حضور بانوان نسبت به ریو رشد كرده است

برای المپیك به فدراسیون‌ها فشار نمی‌آوریم



پیمان فخری حالا حسابی در سمت جدیدی كه در كمیته برایش تعریف كرده‌اند جا افتاده است؛ یعنی رئیس مركز نظارت بر تیم‌های ملی. او كه سرمربی تیم ملی شمشیر بازی هم هست با اشاره به فراهم كردن مقدمات برای المپیك 2020 گفت: «بیش از ۱۱ هزار ورزشكار در ۳۳ رشته ورزشی شركت می‌كنند. ۱۴۸ ورزشكار نسبت به ریو كاهش داریم. 9/2 درصد حضور بانوان نسبت به المپیك ریو رشد داشته و به 5/48‌درصد رسیده است. ۱۰۵۸ مدال نیز توزیع خواهد شد.»
فخری این را گفت و ادامه داد: «دهكده بازی‌ها به مساحت ۱۳۴ هزار متر مربع ساخته شده كه ظرفیت ۱۷ هزار نفر را دارد. استادیوم ملی المپیك مربوط به سال ۱۹۶۴ است كه بازسازی شده و برای بازی‌های ۲۰۲۰ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. دومین نشست سرپرستان كاروان هم ۱۳‌تا ۱۵ آبان برگزار شد كه تمامی مسائل مربوط به حمل و نقل، تغذیه و ... به اطلاع كشورها رسانده شد.»
رئیس مركز نظارت بر تیم‌های ملی درباره ثبت‌نام اولیه، عنوان كرد:« درباره پرداخت‌ها صحبت‌هایی داشتیم و توانستیم موافقت IOC را بگیریم. ثبت‌نام اولیه از ورزشكاران از ۲۰ آبان شروع شده و پنج روز به پایان این زمان باقی مانده است. پنج فدراسیون هم اسامی را اعلام كرده‌اند. پروفایلی برای همه باز شده و وقتی لیست نهایی اعلام شد، كارها پیگیری می‌شود.»
فخری همچنین درخصوص نظارت بر تمرینات تیم‌های ملی، گفت: «ما ناظران را حذف كردیم و كارشناسان مركز نظارت بر تیم‌های ملی از روند برگزاری اردوهای تیم‌های ملی گزارشی را ارائه می‌دهند. قوانین مربوط به مبارزه با دوپینگ هم به فدراسیون‌ها ارسال شده است. پیش بینی و رزرو خبرنگاران و مسؤولان هم از حالا انجام و تعدادی بلیت از الان خریداری شده است.»
او با بیان این‌كه ما درباره كسب سهمیه و نتایج ارزیابی داریم، عنوان كرد: «جلسات هفتگی ما با فدراسیون‌ها تشكیل می‌شود. ما از روز اول ارزیابی داشتیم كه اگر كسی سهمیه بگیرد میلاد وزیری است یا در مورد بوكس هم ارزیابی ما روزبهانی بود. ما اصلا فشاری به فدراسیون‌ها نمی‌آوریم و حتی تقلیل می‌كنیم؛ چون بحث بودجه مطرح است ممكن است فدراسیون‌ها دست بالا بگیرند.»