بایدهای حمایت از تولید داخلی

بایدهای حمایت از تولید داخلی

‌برای حمایت از تولید داخلی یک مثلث باید شکل بگیرد. اول این‌که تولیدات از نظر کیفی به حدی برسد که مصرف‌کننده با اعتماد کامل از آن استفاده کند و با تولید خارجی رقابت داشته باشد که این مسئله توسط تولیدکنندگان داخلی به خوبی رعایت شده است. ما امروز تولیداتی داریم که توان رقابت با تولیدات کشورهای پیشرفته غربی را دارد.
دوم این‌که شبکه توزیع به کمک تولید داخلی باید بیاید که منظور از شبکه توزیع، بازار است که در تقویت تولید داخلی بسیار مؤثر و اثرگذار است و خواسته و خواهش تولیدکنندگان از شبکه توزیع کشور این است که تولید داخلی را تبلیغ کنند؛ مثلا اگر یک نفر خواست پارچه تهیه کند فروشنده تبلیغ پارچه ایرانی را کند، نه این‌که به تبلیغ جنس ترک که به صورت قاچاق وارد می‌شود بپردازد.
سوم و مهم‌تر از همه نقش رسانه‌ها و صدا سیما است که با تبلیغ مؤثر و خلاقانه و معرفی صحیح تولید داخلی این امر مهم را به انجام برسانند. رسانه‌ها به‌خصوص صداوسیما در حمایت از تولید داخلی نقش موثری داشته‌اند.
اگر این سه مورد ذکرشده به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرد می‌تواند به رفع موانع و نقصان‌های تولید کمک کند.
من به عنوان تولیدکننده می‌بینم که رسانه ملی در این زمینه به خوبی پیش می‌رود و اگر همت و تلاش بیشتری شود می‌تواند به یک نتیجه بسیار مطلوب برسد که یکی از نتایج مثبت آن گردش اقتصادی کشور و رونق اقتصاد است و نتیجه دیگر آن تقویت تولید است که می‌تواند به ایجاد اشتغال بینجامد. ترویج تولید داخل، جدا از نتایج اقتصادی در مسائل اجتماعی جامعه هم تأثیر دارد و هرچه بیکاری کمتر شود معضلات اجتماعی نیز کمتر می‌شود.
امروزه خیلی از تولیدات داخلی ما از برندهای خارجی بهتر است که نقش رسانه در معرفی و اطلاع‌رسانی این تولیدات بسیار مهم و ارزشمند است.