ابطال ۵۰۰ هزار كارت سوخت

ابطال ۵۰۰ هزار كارت سوخت


معاون ستاد مبارزه با قاچاق با بیان این‌كه پس از سهمیه‌بندی، ۵۰۰ هزار كارت سوخت باطل شد، گفت: سهمیه‌بندی از انتقال كارت‌سوخت به استان‌های مرزی برای خروج سهمیه جلوگیری می‌كند.
عبدا... هندیانی در گفت‌وگو با مهر، درباره قاچاق سوخت و تأثیر افزایش نرخ بنزین بر این پدیده بیان كرد: اقدامات خوبی در حوزه مربوط به پیشگیری از قاچاق سوخت صورت گرفته كه در كنار این مسائل، بحث سهمیه‌بندی بنزین و كارت سوخت نیز می‌تواند در جلوگیری از قاچاق بنزین اثرگذار باشد.
معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزود: در برخی مرزهای ما همچون استان‌های شرقی با توجه به وضعیت كشورهای همسایه كه تقاضای زیادی برای سوخت دارند ظرفیت قاچاق بسیار بالاست؛ قبلاً كارت‌های سوخت را در این استان‌ها كدینگ كرده بودیم. الآن هم با سیاست جدید جلوی انتقال كارت‌های سوخت به آن استان‌ها گرفته می‌شود كه خود این موضوع می‌تواند به پیشگیری از قاچاق كمك كند.
وی با بیان این‌كه سهمیه‌بندی حتماً در كاهش قاچاق بنزین تأثیر دارد، ادامه داد: در این مدت بیش از ۵۰۰ هزار كارت سوخت در سطح استان‌ها باطل شده است. این موضوع به این معناست كه قبل از اجرای طرح سهمیه‌بندی، ۵۰۰ هزار كارت سوختی كه ۳۰۰ لیتر ذخیره داشت به جای دیگری منتقل می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت.