افزایش بودجه ۹۹ دانشگاه‌ها کمتر از ۱۰ درصد

افزایش بودجه ۹۹ دانشگاه‌ها کمتر از ۱۰ درصد

 معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بودجه دانشگاه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به نسبت امسال ۱۰ درصد افزایش ندارد.
به گزارش ایرنا، محمدتقی نظرپور درباره وضعیت بودجه دانشگاه‌ها در لایحه ۹۹ ‌افزود: این لایحه كه اكنون در كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است فقط 81/9درصد نسبت به سال ۹۸ رشد دارد.
به گفته نظرپور، مشكل اصلی در سال آینده افزایش ۱۵ درصدی حقوق كارمندان و اعضای هیأت علمی است.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این باره ادامه داد: امسال حدود ۸۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها به حقوق و مزایای این دو گروه اختصاص یافت و فقط ۲۰ درصد از این بودجه به فعالیت‌های پژوهشی و دیگر موارد در دانشگاه‌ها تعلق گرفت كه برای دانشگاه‌ها خوب نیست.
نظرپور گفت: آنچه فعلاً در لایحه بودجه ۹۹ برای حقوق و مزایا در نظر گرفته شده، حدود ۸۶ درصد اعتبارات با توجه به افزایش كمتر از ۱۰ درصد بودجه دانشگاه‌هاست.
وی ادامه داد: به عبارت دیگر، حدود ۸۶درصد اعتبارات در سال آینده به پرداخت حقوق و قراردادهای حجمی اختصاص داده می‌شود و فقط ۱۴ درصد بودجه برای سایر امور از جمله كارهای پژوهشی خواهد بود.
نظرپور این نكته را هم یادآور شد كه همه این مباحث فقط با فرض اختصاص ۱۰۰درصدی بودجه در سال آینده رخ می‌دهد.
این مقام مسؤول در وزارت علوم تاكید كرد: مشكل كنونی تخصیص منابع دولت است كه گاهی عملیاتی نمی‌شود و این مشكل یك دانشگاه را در برنمی گیرد، بلكه در همه مراکز آموزش عالی  این مشكل را داریم.