آزادی تازه داماد با حكم عجیب دادیار دادسرای سرقت

آزادی تازه داماد با حكم عجیب دادیار دادسرای سرقت

دادیار دادسرای تهران وقتی متوجه شد تازه داماد در ماجرای سرقت لوله‌های آب بوستانی در شمال غرب تهران بی‌گناه است او را آزاد كرد. این قاضی، صد هزار تومان از حقوقش، برای نصب لوله‌ها به پیمانكار پرداخت كرد.
به گزارش خبرنگارجنایی جام‌جم، یكم دی امسال نگهبان یكی از بوستان‌های شمال غرب تهران به پلیس زنگ زد و خبرداد مردی حدود 24 ساله دو و نیم متر لوله‌های آبرسانی به فضای سبز بوستان را دزدیده و در حال انتقال آن به خودروی وانتش بوده كه وی را ناكام گذاشته است.
ماموران كلانتری كوی نصردر محل حاضر شدند و به تحقیق ازمرد جوان پرداختند كه وی مدعی شد لوله‌ها را خریده و نمی‌دانسته دزدی است. پرونده با نبود صلاحیت  رسیدگی از دادسرای ناحیه 2 تهران به دادسرای ناحیه 34 تهران  ارسال شد و میثم حسین‌پور، دادیار شعبه دوم دادسرای فوق تحقیق از متهم را آغاز كرد. ابتدا پیمانكار شهرداری شكایت  خود را مطرح كرد و گفت جوان بازداشت شده لوله بخش آبرسانی فضای سبز بوستان را دزدیده و با این كار به وی خسارت وارده كرده است و ازاین جوان شكایت دارد.
در جریان تحقیقات متهم 24  ساله نیز گفت: با خودروی وانتم  ضایعات جمع می‌كنم. سه روز است ازدواج كرده‌ام و امروز قرار بود در خانه مادرزنم من و همسرم و فامیل‌ها دعوت باشیم كه بازداشت شدم. روز حادثه در حال خرید ضایعات بودم كه مردی نزدم آمد و لوله‌ها را فروخت و 80 هزارتومان از من پول گرفت.
 در جریان تحقیقات رد سارق به دست نیامد، متهم سابقه‌دار نبود و تحقیقات  نشان از بی‌گناهی تازه داماد داشت، دامادجوان بعد از یك شبانه‌روز بازداشت آزاد شد و برای پرونده وی قرار منع تعقیب صادر شد.
  میثم حسین‌پور ، دادیار پرونده به جام‌جم گفت: بعد از آزادی مرد جوان و شناسایی نشدن سارق، خسارت به بیت‌المال مغفول مانده بود و از سوی دیگر لوله‌های آب كشف شده تحویل پیمانكار شد، اما او اعلام كرده بود نصب دوباره لوله صدهزارتومان هزینه می‌برد كه  این كار با نامه نگاری اداری زمانبر است، بنابراین چون لوله‌های بریده شده از جمله حقوق بیت‌المال است، تصمیم گرفتم خودم به عنوان قاضی پرونده صدهزارتومان را بپردازم تا لوله‌ها زودتر نصب شود.